A jövőben az Instagram is fizethet hirdetési jutalékot a tartalomkészítőknek – írja a The Next Web. A portál szerint ez azt jelenti, hogy aki az IGTV nevű, hosszabb videókra szabott funkción keresztül tesz közzé, vagy élő videót oszt meg, az részesülhetne a közben megjelenő hirdetésekből – ahogyan ez a legtöbb videómegosztást (is) kínáló portálon működik már.
A cikk hozzáteszi: néhány hónapja kezdtek beavászkodni tizenöt másodperces hirdetések az IGTV-be, amit az előnézet lejátszása után, a konkrét videó előtt látunk.
A másik tesztüzem alatt álló lehetőség azt segítené, hogy élő videó közben a követők támogathassák a felhasználókat, amelyek kis jelvények formájában jelenjenek meg a közvetítésben. A portál megjegyzi, hogy hasonló az elsősorban játékok közvetítésére használt Twitch-en működik, bár még előbb látni kéne működés közben, hogy a kettőt össze lehessen vetni ténylegesen.
Jelenleg a Facebook tulajdonában lévő Instagramon futnak ugyan hirdetések, de azok csak a hírfolyamban, a posztok, illetve a történetek (stories) között jelennek meg, azok az tartalmakat közzétevő emberektől függetlenek, így közvetlenül az oldalból nincsen bevétele a sokakat elérő felhasználóknak. Közvetetten, termékelhelyezések által viszont már most is, hazánkban is egyre többen keresnek meg kisebb-nagyobb összegeket az oldal használatával.