A Telex összesítése szerint január 29. és február 27. között 1,6 millió forintot költött fizetett hirdetésekre a Lázár Jánoshoz köthető vásárhelyi médium.
Mint azt megírtuk, Novák Katalin lemondása után, négy nap alatt több mint 10 millió forintot költött el hirdetésekre a Megafon. A Telex gyűjtése szerint így február végén 100 millió forint magasságában állt meg a szponzorált posztok havi számlája. Érdekesség, hogy a top10-ben van egy Tóth-Szántai József nevű úr, aki Miskolc egyik polgármesterjelöltje, papíron független, de fideszesnek tűnik.
A hódmezővásárhelyi Promenád24 odaért holtversenyben a 9. helyre 1,6 millió forinttal, Orbán Viktorral osztoznak a helyezésen. A Lázár János-közeli portálról éppen a héten írtuk meg, hogy Márki-Zay Péter és Navracsics Tibor, illetve a minisztérium korrekt kapcsolata igencsak szúrja a szemüket, akik azóta sorozatos cikkekben támadják a minisztert, mi több, írásaik hirdetésére százezreket költenek a facebookon.
A lenti adatok a politikai-közéleti témájú, szponzorált posztokra költött összegek a Facebook Ad Library platformjáról valók, általában pár napos késésben vannak, most a január 29. és február 27. közti időszak költéseit láthatjuk a Telex gyűjtésében:
Hirdetésre költött pénz | ||
---|---|---|
1. | Megafon | 80 300 000 |
2. | Mediaworks | 28 500 000 |
3. | Magyarország kormánya | 4 100 000 |
4. | Donáth Anna | 3 600 000 |
5. | Hirado.hu | 3 100 000 |
6. | Tóth-Szántai József | 2 400 000 |
7. | Demokratikus Koalíció | 2 000 000 |
8. | Momentum | 1 800 000 |
9. | Promenad24 | 1 600 000 |
10. | Orbán Viktor | 1 600 000 |