Bár legutoljára 2019-ben maradt meg Vásárhelyen tartósabban a hó, a város minden eshetőségre felkészült, a munkagépek bevetésre készek, és a személyi feltételek is adottak.
– Az utak síkosságmentesítéséhez só és homok is rendelkezésre áll, hiszen akkor hatásos, ha a kettőt keverjük – tájékoztatott Katona Antal, a HMSZ-HVSZ Zrt. vezérigazgatója. A járdákon nem ezt használják, hiszen ott tilos a só használata, viszont már tavaly beszereztek folyékony kálcium-kloridot, amely egy környezetbarát anyag, és a díszburkolatokon, járdákon lehet használni. Ezt fogják bevetni a tram-train nyomvonalán is, ha szükségessé válik.
A munkagépek rendelkezésre állnak – a járdák, parkok, díszburkolatok síkosságmentesítéséhez öt kisgép, a nagyobb munkákhoz pedig három nagygép is van – közte sószóró- és hótoló gép.
Az előrejelzésekben nagy a bizonytalanság, de van rá esély, hogy már ezen a héten be kell vetni az eszközöket. Mindenesetre a város szakemberei készülnek az esetleges hóhelyzetre, ha előrelátható, időben alásóznak a hónak, ugyanis ez a módszer sokkal hatékonyabb, mintha a már leesett hónál kezdenék meg a síkosság-mentesítést.
A személyi feltételek szintén biztosítottak, a nagygépekre nyolc embert tudnak átcsoportosítani, és ha szükséges, a kisebb területekre akár 30-35 embert is tudnak mozgósítani, akik kézi erővel, de gépekkel is tudnak dolgozni.
A síkosság-mentesítéskor prioritást élveznek majd a gyűjtőutak, ahol a tömegközlekedés zajlik, a tram-train nyomvonala, illetve a kerékpárutak – tudtuk meg Katona Antaltól.