Tavaly 86 esetben azt gondolták a közlekedők, hogy erősebbek a vonatnál. Nem lett igazuk -írja a Facebook oldalán a Magyar Rendőrség.
A mai Mindszentnél történt tragikus vonatbaleset miatt hívta fel a figyelmet a rendőrség, hogyan is kell közlekedni a vasúti átjáróknál.
Az elmúlt év baleseti helyzeteit elemezve az derül ki, hogy a figyelmetlenség és a tudatos szabályszegés a legfőbb ok, de nem elhanyagolható az a jelenség sem, hogy nagy forgalom esetén bentragadnak az átjáróban az autósok. Tapasztalat még, hogy a járművezetők mellett a kerékpárosok és gyalogosok is gondatlanok. Eltereli a figyelmüket a zenehallgatás, a mobilozás, illetve rossz időben a kapucnis ruha, kabát is gátolja az észlelést- írják.
Hozzátették, hogy a kétvágányú pályán az elhaladó vonat után közvetlenül elindulnak, nem várják meg a szabad jelzést, de nem látják a másik sínpáron, ellenkező irányból gyorsan érkező vonatot. A vonat féktávolsága több száz méter, így a mozdonyvezetőnek az átjáróban nincs esélye az ütközés elkerülésére. A kimenetel megjósolható…Egészen biztos, hogy a vonat erősebb.
Így kell közlekedni vasúti átjáróban:
– Fokozott óvatossággal kell megközelíteni
– Csak akkor szabad áthajtani, ha kétséget kizáróan meggyőződött a közlekedő arról, hogy nem jön a vonat ÉS mindkét sorompó nyitva van, a fényjelző vagy hangjelző berendezés nem ad tilos jelzést, illetve a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést ad.
– Folyamatosan, azaz megállás nélkül, legalább 5 kilométeres sebességgel kell átmenni!
– Az átjáróban és előtte előzni tilos!
– Fénysorompónál az jelzi az üzemzavart, ha egyik fény sem világít!
– A tilos jelzés a gyalogosokra és a kerékpárosokra is vonatkozik, de még a megkülönböztető jelzést használó járművekre is!