Teljesen elkészült, az útburkolati jeleket is felfestették és a kerékpárosok használni kezdték. Csakhogy nem nyitották még meg a forgalom előtt!
Olvasónk hívta fel rá figyelmünket, hogy a Tóth malom utca új szakaszát már felfedezték az útjukat lerövidíteni szándékozó kerékpárosok, pedig azt hivatalosan át sem adták a forgalomnak. Tényleg nem, ugyanis az engedélyeztetési eljárás, azaz lényegében a papírmunka zajlik, hogy elháruljon minden akadály az út megnyitása előtt. Oda egyébként, a kihelyezett torlaszok miatt, sem a laktanyai körforgalom, sem a szennyvíztisztító felől, nem tudnak bemenni az autósok. A kerékpárosok azonban átbújtak a réseken, s már le is rövidítették az útjukat, nem törődve azzal, hogy még nem lehet.
Az elkerülőút, mely a Tóth malom utcán át teszi majd lehetővé a Szeged felé Újváros felől (és viszont) közlekedőknek azt, hogy ne kelljen átkelniük a Hódtói lakótelepen (vagy a Bajcsy-Zsilinszky utcán át – a fél városon). A szennyvízteleptől kétirányú lesz a forgalom, teherautók ezen a szakaszon csak a Szegedi út felől jöhetnek majd be, a TESCO aluljáró és a Síp utca felé vezető keskenyebb útszakaszon pedig csak személyautók közlekedhetnek majd. Az úttest egyébként elég széles lesz a kétirányú forgalomhoz, hiszen nem a megszokott öt és fél, hanem hat méter széles.
A Tóth malom utca hiányzó szakaszának megépítésével jelentősen csökkenhet az autósforgalom többek között a Kaszap és a Tóalj utcákban. A hódtói, újvárosi és susáni városrészekben élők ezen át gyorsabban juthatnak ki majd a 47-es útra. A beruházás első, azaz mostani szakasza 100 millió forintos önkormányzati forrásból valósult meg.
A majdani második és harmadik szakaszban kerékpárút, közvilágítás és a Széchenyi térig a jelenlegi út szélesítése is megtörténik. Ide terveztek egy 3,5 méter széles gyalogos és kerékpárutat, ez utóbbit jövőre építik meg.
A 388 méter hosszú új útszakasz kivitelezésére annak idején tíz ajánlat érkezett. A legolcsóbbat a Colas Út Építőipari Zrt. adta. A társaság nettó 99 millióért jelentkezett a munkára, míg a legdrágábban, nettó 170 millió forintért az algyői székhelyű DÉLÚT Építő és Bányászati Kft. vállalta volna el feladatot.