A tram-train beruházás végéhez közeledve, azzal párhuzamosan fogják fejleszteni a Szeged-Békéscsaba vasútvonal bizonyos szakaszait. Ez leginkább egyes szakaszokra vonatkozik.
A mérnöki tervezési feladatokat az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. alkotta konzorcium nyerte el.
A Konzorcium által megvalósuló engedélyezési és kivitelezési tervek kétmilliárd forintból valósulnak meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából.
Ez a tervek szerint a következőket jelenti:
- megemelik a sebességet Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára, míg a vonal többi részén 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas hézagnélküli pályát terveznek
- Békéscsaba és Hódmezővásárhelyi Népkert közötti vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése és
- a Szeged-Rókus és Szeged-Személypályaudvar közötti vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése
- Szeged-Személypályaudvaron, Telekgerendás és Kútvölgy állomásokon áttervezik az utasperonokat
- a hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek a régi elbontása után
- felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket
- valós idejű, számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzésére képes vizsgálat, illetve modern, központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezés lesz a vonalon
- a tervek tartalmazzák továbbá az Orosházán megvalósuló peron aluljárót, illetve a peronok különszintű megközelítését és akadálymentesítését is
A tervezendő szakaszok összmennyisége megközelítőleg 72 kilométer, amely egybefüggően 65 kilométeres szakaszt érint.
Forrás: Magyar Építők