Engedélyezési tervek készülnek a Szeged–Szabadka tram-train vonalra

A magyarországi rész kiépítéséhez szükséges engedélyezési tervek készítésére tett közzé pályázatot a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) – vette észre a Magyar Nemzet. Ezáltal Hódmezővásárhelyről Szabadkáig is utazhatunk majd a jövőben tram-trainnel.

Másodszor tették közzé a pályázati felhívást, mert az első forduló sikertelen volt. A majdani nyertes feladatai közé tartozik a kapcsolódó építési engedélyek megszerzése is. A Szeged-Szabadka pálya magyar hossza 13 kilométer lesz, a tervezési időre 24 hónapot ad a felhívás. A terveket hazai forrásból finanszírozza a NIF.

A műszaki kiírás szerint a magyar tram-train rendszer önmagában oszthatatlan egységet képez, az újonnan tervezendő vonalakon a meglévő Szeged–Hódmezővásárhely tram-train műszaki specifikációja alapján, a Szegedi Közlekedési Társaság villamos hálózati rendszeréhez kapcsolódva kell egy új rendszert tervezni. A tervezés során egy rendszerként, komplexen kell kezelni a projektet – fogalmazott cikkében a Magyar Nemzet.

A pályázati felhívásában szerepel többek között a Szeged–Szabadka vonal magyarországi szakaszára a kapcsolódó közúti tervek kialakítása, illetve meg kell tervezni 3,5 kilométer új vasúti pályát Szeged belterületén, felsővezeték-létesítéssel. Az új pályaszakaszon két új megállóhely és egy hurokvégállomás létesül. A meglévő villamosvonalon nyolc régi megállóhelyet átépítenek, valamint a teljes vonalon közúti-vasúti jelzőberendezést és nagyvasúti biztosítóberendezést kell létesíteni, illetve illeszteni a meglévő rendszerekhez.

Európa első tram-traint építő városában, a németországi Karlsruhéban mára összesen négy vonalat alakítottak ki.

NIFSzabadkaSzegedtram-train