Június 6-án lép életbe az új vasúti menetrend, amiben jó néhány eddigi járatot rikítanak, vagy leállítanak. Mindezt ráadásul a közlési határidőn belül jelentették be.
A MÁV május 28-i közleményében ismerte el a szaksajtóban már kiszivárgott járatritkításokat.
Csongrád megyében
- a Szentes-Orosháza és az Újszeged-Mezőhegyes vonalon naponta egy vonatpár közlekedik június 6-tól, a többi vonat utasai a vasúttal párhuzamos útvonalon közlekedő helyközi buszjáratokkal utazhatnak,
- a Kiskunfélegyháza-Szentes és a Szentes-Hódmezővásárhely vonalon naponta két vonatpár közlekedik, a többi járat helyett pótlóbuszok járnak június 6-tól.
Az ideiglenes járványügyi menetrendek bevezetése lehetőséget teremt arra, hogy a felszabaduló vasúti jármű és állományi kapacitásokat a MÁV a fővonali közlekedésre csoportosítsa át – írta a vasúttársaság közleményében.
A Regional Bahn viszont úgy véli, a járványügyi menetrend kódnév alatt járatritkításokat vezetnek be, nem többletszolgáltatásokat.
A szakportál szerint „a kérdés csak az, hogy miközben az ország vezetése szépen lassan visszaállítja a normál rendet a közlekedés által érintett ágazatokban, vajon miért kell a kifejezetten kijárási korlátozásokkal terhelt és lezárult időszakra alapozva most menetrendi változtatásokat végrehajtani? Most, amikor ismét megjelentek a munkába járók, a kirándulók és így tovább. Több, mint furcsa és nyilvánvalóan látszik: elsősorban pont, hogy nem a járványügyi intézkedés a cél, hanem a vasúti mellékvonalak közlekedési teljesítményének visszafogása.”
A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint a MÁV a saját üzletszabályzatát is megszegte, mert ha valamelyik járatokat törlik, akkor az új menetrendet legalább 14 nappal a bevezetés előtt közzé kell tenni.