Hétfőn este az utolsó személyvonat érkezett meg Újszeged felől és ment tovább Mezőhegyesig. Ez az egyik vonal, amit a MÁV és Lázár János bezárt. Makón 140 év után szűnt meg a személyszállítás vasúton.
,,Akik ezt kitalálták, azok nem utaznak vasúton, csak lézerblokkolós autóval”
– mondta egy középkorú hölgy a makói vasútállomáson hétfőn este, utalva a vonalbezárásra. Bár nem volt nagy utazóközönsége, ehhez hozzájárult az, hogy mindössze két vonatpár közlekedett Újszeged és Mezőhegyes között Makót érintve. Ennek ellenére az utolsó napon nagy forgalmat bonyolítottak le, a legutolsó járatot pedig fotósok, videósok, vasútrajongók várták.
Nem meglepő módon, 20:12 helyett 20:22-kor érkezett meg a járat Újszeged felől, bár a késés most nem zavart senkit. Sokan szálltak le, köztük családok, gyerekek és többen is maradtak a vagonokban, a többségük vélhetően csak a nosztalgia miatt utazik tovább. Ugyanakkor voltak, akik kerékpárostól szálltak fel az utolsó vonatra, amely este fél 10 körül érkezett meg a végállomásához.
A most életbelépett ,,menetrend módosítással” Makón megszűnt a személyszállítás. Hódmezővásárhely felé még 14 évvel ezelőtt, 2009 végén állították le a közlekedést. Ez a 130-as számú járat volt és a következő útvonalon közlekedett: Makó-Földeák-Hódmezővásárhely-Mártély-Mindszent-Szegvár-Szentes-Kunszentmárton-Tiszaföldvár-Szajol-Szolnok.
Mint azt megírtuk, tíz mellékvonalat szüntettek meg országszerte, a megyében érintett a Mezőhegyes – Makó – Újszeged vonal. A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint a bezárások jelenlegi formában EU-s jogszabályba ütköznek és panaszt tesznek az Európai Bizottság tagállami szabálytalanságokat bejelentő rendszerében.