December 16-a óta nincs gáz, így fűtés és meleg víz sem egy Bethlen utcai társasházban Hódmezővásárhelyen. A lakók hordozható villanymelegítőkkel próbálnak túlélni a jéghideg ingatlanban, fürdővizüket pedig többen indukciós főzőlapon melegítik. Páran átmenetileg el is költöztek, mivel a lakások esetenként 10 fok alá hűltek. Úgy tudjuk, a munkálatokat hétfőre elvégzik. Az önkormányzathoz az üggyel kapcsolatban semmilyen hivatalos, írásbeli megkeresés nem érkezett.
Néhány lakó a helyzettől már nagyon kimerült. Kotormán Gábor közös képviselő a Vásárhelyi TV-nek elmondta, az egyik lakó a gázóránál szivárgást észlelt, kihívta a szakembereket, akik az óra körül el is végezték a szükséges munkálatokat, ám a műszerük szivárgást jelzett, ezért döntöttek, elmondása szerint is helyesen, a gáz elzárása és a vezeték elvágása mellett.
A Hódpress megkeresésére az MVM Égáz-Dégáz Földgázhálózati Zrt. azt a tájékoztatást adta, hogy december 16-án kapták a bejelentést, hogy az egyik lakásban erős gázszagot éreznek. A helyszínre érkező szerelő megállapította, hogy az úgynevezett felszálló (csatlakozó) gázvezeték szivárog a födémáttöréseknél, ezért az MVM a törvényi előírások szerint az élet- és vagyonvédelmet szem előtt tartva szünetelteti a társasházban a gázszolgáltatást.
Hozzátették, az említett vezeték a társasház közös tulajdonában van, és a telekhatáron belüli földgáz rendszerek üzemképes és biztonságos állapotban tartására az ingatlan tulajdonosa – mint a gázfelhasználó rendszer tulajdonosa – kötelezett a törvényi előírások alapján. Amint megtörténik a társasház részéről a hálózat biztonságossá tétele, a társaság azonnal, soron kívül intézi a műszaki felülvizsgálatot. Ezt követően tudják visszakapcsolni a társasházat a gázszolgáltatásba.
A lakóknak azonban a hideg mellett jelentős anyagi teherrel is meg kell küzdeniük: az órák le-, és felszerelése lakásonként 36 ezer forint, a villanyszerelő 350 ezer forintot kért, a gázszerelő díjait még nem is tudják a lakók.
A javítási munkálatok hétfőn véget érnek a Bethlen utcai házban, a szolgáltató ezek után kezdheti meg az órák visszaszerelését.
A polgármesteri hivatal tájékoztatása szerint az ügyben, a Népjóléti Csoportot és az ügyfélszolgálatot nem keresték, hozzájuk sem levél, sem e-mail, sem személyes jelzés nem érkezett. Elmondásuk szerint a közösségi médiában megjelent híresztelések sem valósak, miszerint itt valakit az esettel kapcsolatban bárdolatlan stílusban elküldtek volna. Az ügy egy magántulajdonú ingatlan és a szolgáltató közötti jogviszonyból adódik. Hozzátették azonban, amennyiben hivatalos megkeresést kapnak arról, hogy bárkinek jelentős szociális problémája keletkezett az esetből adódón, akkor a hivatal megpróbál segítséget nyújtani. Ám ilyen megkeresést egyelőre nem kaptak.