Délvidéken jártak a corvinos diákok a Rákóczi Szövetséggel

Változatos programokon vett részt a HSZC Corvin Mátyás Technikum és Szakképző Iskola 5 diákja és egy kísérőtanár a Rákóczi-szövetség szervezésében Délvidéken április 21. és 23. között. Fotó: Corvin/facebook

Megismerhettük a szecessziós épületeket Szabadkán: a Zsinagógát, a Raichle-palotát és a Városházát, melynek tornyából gyönyörű kilátás nyílt az egész városra. A páva-és tulipánmotívumok sokasága, díszítése elbűvölt minket. Ezután látogatást tettünk Andrásnépén, ahol a Törley-birtokon lovakkal, díszmadarakkal is találkoztunk. Másnap délelőtt a topolyai tájházban kézműves foglalkozásokon vehettünk részt, és táncház is volt. Ez lehetőséget adott arra is, hogy ismerkedjünk helyi, topolyai és törökbecsei fiatalokkal, akik csatlakoztak hozzánk e kiránduláson.

Ezután Karlócára utaztunk, ahol az 1699-ben megkötött béke helyén felállított kápolnát tekintettük meg, s felmentünk a kilátóba, ahonnan az egész Tarcal hegységet beláttuk. Este Tóthfalun sétáltunk, ahol a Mini-Délvidéket és a szoborparkot néztük meg. A szállásunk is itt volt, s a helyi diákok kulturális műsorral kedveskedtek nekünk. Vasárnap délelőtt a topolyai Sarlós Boldogasszony katolikus templomban egy misén vettünk részt, ezután hazaindultunk. Fáradtan, de rengeteg élménnyel tértünk haza. Jó volt más városokban tanuló diákokkal barátkozni, s kint élő diákokkal megismerkedni – számolt be róla Nagyné Száraz Nagy Edit.