Kaposváron már megkezdődött a helyi busz- és vasútállomást egy fedél alatt egyesítő közös csomópont építése, további 14 városban pedig tervben van. Csongrád megyei település azonban nincs a listán.
A somogyi megyeszékhelyen kezdődött meg elsőként az úgynevezett intermodális közlekedési központ építése, azaz egy olyan közös állomás, ahová a buszjáratok és a vasút is befutnak – írja a Magyar Nemzet. Nagy előnyük, hogy az utastájékoztatás és a jegyvásárlás is egy helyen fog zajlani, így – bár nem vonták össze sajtóhírekkel ellentétben a két céget – lényegesen jobban összehangolják a MÁV és a Volánbusz működését.
Ez a gyakorlatban úgy fog működni, hogy a meglévő vasútállomást bővítik, felújítják, és mellé költöztetik a helyi és helyközi buszok végállomását, ezen kívül P+R, B+R parkolókat is építenek mellé, magyarán aki autóval vagy biciklivel érkezik, és menne tovább busszal vagy vonattal, ide le tudja tenni a járművét.
A projektek állami és európai uniós forrásokból fognak megvalósulni, a kőszegi közvetlenül költségvetési forrásból, a további öt a Modern Városok Program, és másik nyolc az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program keretében.
Legalábbis tizenöt városban. Hozzánk legközelebb a kecskeméti állomásokat érinti a projekt, Csongrád megyei érintettség egyelőre nincsen – derült ki a lapban megjelent térképből. Hódmezővásárhelyen nem is lenne olyan nagy változásra szükség, hiszen itt elég közel van egymáshoz a két állomás.
Azonban Szegeden például tömegközlekedéssel is akár fél óra, mire az ember a Mars térről elér a Nagyállomásig. Ez főképp azért kellemetlen, mert míg az agglomerációs buszok többnyire fél óránként járnak, és egészre érnek be, addig a Szeged-Budapest vasútjáratok egy részét pár hónapja előre hozták óra 45-ről 33-ra, amit így az egészre beért helyközi busszal szinte lehetetlen elérni, így a változtatás miatt a fővárosba utazni szándékozók kénytelenek fél órával hamarabb elindulni.
(via Magyar Nemzet)