Csak decemberben 15 millió forintot vert el hirdetésekre a Megafon

A kormánypárti influenszereknél, a Megafonnál szőnyegbombázás ment múlt hónapban: a Magyarországon élő, 18 és 45 év közöttiek körében hirdettek, és összesen 8-10 milliószor jelentek meg a Facebook hírfolyamában.

A központ – legismertebb arcainak közreműködésével – december elején összehangolt kampányt indított, amelyben a jövő „profi jobboldali véleményvezéreit”, illetve „digitális szabadságharcosait” keresik. A Lakmusz összesítése szerint december 4-e óta 6 véleményvezér és a Megafon hivatalos oldala közel 20 fizetett posztban, körülbelül 15 millió forintos összegben népszerűsíti a központ jövő évi kurzusait.

Az egyenként minimum 175 ezer, maximum 1 millió forinttal megtámogatott videókat csak az különbözteti meg egymástól, hogy más-más influenszer mondja fel, miért érdemes csatlakozni a „legmenőbb jobboldali közösséghez”.

Bár a Megafon tagadja, hogy cég működését közpénzből is finanszírozzák, a bíróság 2022 januárjában kimondta, hogy megalapozottan lehet erre a következtetésre jutni.

Facebookhirdetésképzésmegafon