Továbbra is rendszeresek a hírek a Continental makói gyárának környékéről. A makói önkormányzat vissza nem térítendő támogatást nyújt azoknak a makói dolgozóknak, akiknek 2021. július 1. után szűnt meg a munkaviszonyuk. Közben örömteli hír, legalábbis amennyiben valóra is válik, hogy mégsem küldenek el 140 embert, mint ahogy azt belengették korábban a Continentalnál.
A tegnapi napon jelentették be Makón, hogy minden kirúgott makói alkalmazottnak, aki 2021. július 1. után veszítette el a munkáját, a város egyszeri, vissza nem térítendő támogatást biztosít. Ennek feltétele, hogy az érintettek december 31-ig Makói Polgármesteri Hivatal Hatósági Csoport ügyfélfogadásán bejelentkezzenek.
A Continentalnál korábban jelezték azt is, hogy sikeres megállapodást kötöttek december elején az új kollektív szerződésről. Kitértek arra, hogy 2015-ben növelték a gyártási kapacitásaikat, állami támogatás igénybevételével. A beruházás megvalósult, új munkahelyeket teremtett és 6 éve hozzájárul a magyar gazdaság és Makó városának bevételeihez. Majd a világ autóipara megváltozott, felgyorsult az elektromos meghajtású járművek piaci térnyerése, majd a járvány következményeként az ellátási lánc problémák tovább nehezítették az iparági szereplők tevékenységét. Nagy erőfeszítéseket tesznek a kihívások kezelésére, a munkahelyek megőrzésére és a gazdaságos működés fenntartására. Makón nehéz helyzetet teremt a termékportfólió magas dízel-aránya. Mindezek miatt a 2015-ben tett vállalásokat 2023-ig Makón nem tudják fenntartani.
Közben, ahogy arról mi is beszámoltunk, az derült ki, hogy egyelőre mégsem csökkent létszámot a Continental makói autóipari tömlővezetékeket gyártó üzeme, 2022 második feléig nem várható átszervezés. Ezt közölte a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. Azt írták, hogy október óta a makói gyárban megnőtt a vevői rendelésállomány, ezzel megszűnt az idei évre korábban keletkezett kapacitástöbblet. Így a gyár mintegy 1500 fővel dolgozhat tovább, megtartva a kölcsönzött munkaerőt is. A tájékoztatásuk szerint még nem született döntés a makói telephely jövő évi létszámcsökkentéséről.
A következő hónapok piaci környezete és a vevői megrendelések határozzák meg, hogy 2022 második felében szükséges lesz-e a makói gyárunk létszámának igazítása.
– áll közleményükben. Bíznak a kedvezőbb piaci folyamatokban és azon dolgoznak, hogy új projektek érkezzenek a gyárba, így mérsékelve a gyár gazdaságos működéséhez szükséges létszámkiigazításokat.
A vonatkozó jogszabályok és a támogatási szerződés szerint a valamivel több mint 1,7 milliárd forint állami támogatást december 15-én a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. visszafizette, annak a visszafizetés napjáig felszámított ügyleti kamatával együtt.
A Continental még októberben jelentette be 140 ember elbocsátását, miután már megvált 90 dolgozójától. Arról mi is írtunk, hogy december elején