Busz, vonat, tram-train: melyik lesz a gyorsabb?

Ettől az évtől három tömegközlekedési eszközön is utazhatnak a Hódmezővásárhely és Szeged között ingázók. A hivatalos menetidőket hasonlítottuk össze.

Naponta tizenöt járatpár közlekedik február 22-től a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vasútvonalon, amelynek pályaszakasza a felújítást követően 100 km/h-ás megengedett sebességre lesz alkalmas a szükséges hatósági eljárások lefolytatása után a MÁV közlése szerint. A menetrendben szereplő vasúti szerelvények átlagsebessége 49 km/h lesz – a vásárhelyi vasútállomás és a szegedi nagyállomás közötti 31 kilométeres utat 38 perc alatt teszik meg, Szeged-Rókusra 25 perc alatt ér át a vonat.

A két város között közlekedő buszjáratok menetideje tűnik a legrövidebbnek. A vásárhelyi és a szegedi buszállomás közötti 25 kilométeres utat 32 perc alatt teljesítik a járművek, a szegedi nagyállomásra 37 perc alatt érnek ki.

A tram-train járatok két végállomás – a vásárhelyi vasútállomás és a szegedi nagyállomás – közötti menetideje tervezetten 42 perc, a két belváros között pedig 32 perc lesz. A vasút-villamos mellett, a felújított 135. sz. vasútvonal adottságait kihasználva, a megmaradó Szeged – Békéscsaba személyvonatok menetideje tervezetten 7 perccel fog csökkenni.

buszHódmezővásárhelymenetidőSzegedSzeged-Békéscsaba vasúttram-trainvasút