Az evangélikus püspök szerint a kegyelmi botrány az egész társadalmat felkavarta, a gyermekvédelem pedig mindannyiunk ügyévé vált, ám a különböző megnyilvánulásokból sokáig fájóan hiányzott a bántalmazott gyermekektől való bocsánatkérés.
„Minden, a hiányosságok és konkrét visszaélések áldozatául esett gyermekben Jézus Krisztus is ott van.” Az egyházon belül és kívül is túlnyomó többségben nagyon pozitív visszajelzéseket kapott, de persze voltak olyanok is, akiknek nem tetszett, hogy megszólalt, erről is beszélt a Magyar Hangnak adott interjújában Fabiny Tamás, a Magyarországi Evangélikus Egyház novemberben távozott elnök-püspöke annak kapcsán, hogy az elsők között kért bocsánatot az áldozatoktól a kegyelmi botrányt követően. A püspök szerint a gesztusát kritikusai úgy ítélték, a bocsánatkérés egyfajta politikai állásfoglalás volt, holott ő ilyet nem tett. „Azt gondoltam, egyházi vezetőként egy valós problémára, a gyermekek abuzálására reflektálnom kell” – fogalmazott.
Beszélt arról is, hogy a botrány az egész társadalmat felkavarta, így mindannyiunk ügyévé vált. „Hiányérzetem volt. Sok mindenről szóltak a különböző megnyilvánulások, de fájóan hiányzott mindegyikből a bántalmazott gyermekektől való bocsánatkérés” – fűzte hozzá.
Elmondta, hogy a több ezer éves biblikus alapunk óriási kincs, amit meg kell őriz. Szerinte nem jó, ha egy lelkész politizál, a politikus pedig prédikál. A politikusok részéről gyakran tapasztalja, úgy ragadnak ki összefüggéseket a Bibliából, hogy annak fő üzenetét saját céljaik szerint torzítják.
A Szentírás aktuálpolitikai vagy más társadalmi célú idézgetése a Biblia abuzálása, amely ellen biblikus teológusként is szeretnék fellépni
– mondta a püspök, hozzátéve, hogy azt tartja helyesnek, ha az egyház a maga útján jár, „azt kell adnia, amit más nem tud: a krisztusi tanítást. Politikát, bulvárt, botrányokat más is tud biztosítani, ezzel nekik nem kellene foglalkozniuk”. Fabiny Tamás a lapnak beszélt az állam és az egyházak viszonyáról, az eutanázia és az azonos nemű párok gyermeknevelésének kérdéseiről és arról, miért ő kért bocsánatot mások helyett.