Befejezte próbajáratait a vásárhelyi vonalon a szegedi közlekedési társaság karbantartó járműve. A kis dízel-villamos 3 napon keresztül közlekedett a tram-train vonalán. Megjelenését nagy érdeklődés kísérte, számtalan fotó és videó készült róla.
Pénteken kora délután ismét trélerre került az SZKT karbantartó villamosa, este 8 óra körül indult vissza a kamion vele Szegedre. Ittléte alatt sokszor találkozhattak vele a vásárhelyiek, hiszen kitartóan járta a 3,8 km hosszú új pályaszakaszt.
– Annyiban hasonlít a tram-train járműre, hogy ez is képes dízel üzemmódban menni és képes a 600 voltos energiaellátással is. Valamint az infrastruktúrának, pontosabban a pályának a kipróbálása érdekében a kereke ugyanolyan profillá van esztergálva, mint amilyen a tram-trainé is lesz – fogalmazott Kanda Imre, projektvezető főmérnök.
A szerdai sajtótájékoztatón elhangzott, az elmúlt száz évben nem épült Magyarországon olyan városban villamosvonal, ahol korábban nem volt. Az utolsó ilyen beruházás 1913-ban Pécsen valósult meg.
A próbaszerelvény tehát befejezte a munkát, az utastájékozatás, valamint a jelző- és biztosítóberendezések tesztelését már csak az új tram-train szerelvényekkel lehet elvégezni. Ezek első prototípusa a legfrissebb információk szerint január végén, február elején érkezik Hódmezővásárhelyre.