Ahogy arról mi is írtunk, a Közlekedő Tömeg Egyesület hívta fel a március elsejével megváltozó jegy-, és bérletrendszer kapcsán a figyelmet a kerékpárszállítás árának nagy mértékű növekedésére. Az aggasztó kérdés talán rendeződni látszik. A borítókép illusztráció.
Reagált a MÁV a Magyar Kerékpárosklub levelére, és ebben nyitottnak mutatkoztak a kerékpáros országbérlet árának módosítására, írta a Klub Facebook bejegyzésében. Ezért a kerékpáros országbérlet árát március 1-jétől 4950 Ft-ra módosították, a korábbi 9450 Ft-ról.
A Magyar Kerékpárosklub azonban nem teljesen elégedett, mert nem lesz kerékpáros vármegyebérlet, ahogy kérték. A probléma az, hogy sokan rövidebb vasúti távon veszik, vennék igénybe a kerékpáros lehetőséget, ami így, bár olcsóbb, de szintén az utazás hosszától független.
A bérletek tekintetében fontosnak tartjuk, hogy a kerékpárbérletek árazása a kerékpárjegyekhez logikailag illeszkedjen, mivel a kerékpárjegyek viszonylattól független árazásúak, ezért a bérletek tekintetében is szükségesnek tarjuk, hogy viszonylattól függetlenül egységes áron legyenek elérhetők. Ezt csak országos termékkel tudjuk biztosítani.
A megbeszéléseken az 500 forintos helyett maximum 400 forintos kerékpárjegyet javasoltak, ezt azonban elvetették, írják bejegyzésükben.
Továbbra is kérik, hogy azonnal induljon a kerékpárosbarát állomások kialakítása: legyenek normális mennyiségű és minőségű kerékpártárolók a vasútállomásokon, és kerékpáros tolósín a peronokhoz vezető lépcsőkön.