A tram-train járatok megindítása óta folyamatosan nő a hibajelentések száma a Szeged-Békéscsaba vonalon, amit a pályaszakasz részleges felújítását követően tavaly február 22-én nyitottak meg a forgalom előtt. 2021-ben az ország 13. legproblémásabb vasútvonala volt a békési és csongrádi megyeszékhelyt összekötő sínpár.
Minél nagyobb a forgalom, annál több a meghibásodás az egyes hazai vasútvonalakon – ezt igazolja a hvg.hu legfrissebb hibalistája, ami szerint a Szeged-Békéscsaba vonal országos összehasonlításban a 13. legproblémásabb volt tavaly. A Szeged és Hódmezővásárhely közötti felújított pályaszakaszon 2021. február 22-én indult újra a vasúti forgalom. A lap a Mávinform által közölt hibajelentések száma alapján rangsorolta a legtöbb járatkimaradást és késést felmutató vasútvonalakat. A békési és csongrádi megyeszékhelyt összekötő sínpáron az elmúlt évben 31 ilyet találtak.
Mi is megnéztük: míg novemberben csak 4 ilyen eset volt, decemberben már 13, idén eddig 11.
Még mielőtt elindult volna a tram-train, hétköznapokon Szeged és Békéscsaba között 13, Szentes és Hódmezővásárhely között 8 járatpár vette igénybe részben vagy teljesen a vasútvonalat. November vége óta 21 vasútvillamos járatpárral bővült a forgalom, illetve hétfő óta további 7 járattal egészült ki a szolgáltatás.
Lázár János kiadványa szerint január közepétől 20 percenként fognak járni a szerelvények a két város között, ami azt jelenti, hogy további mintegy 40 járatpár közlekedik majd hamarosan a vasútvonalon – bár arról még nem történt bejelentés, pontosan mikortól várható az újabb járatsűrítés.