Az államtitkár szerint gyorsabb lesz a tram-train, mint az autók

Populizmus és hangulatkeltés már a kérdésfeltevés is – reagált Schanda Tamás államtitkár egy párbeszédes honatya levelére, amiben arról érdeklődött, mit kíván tenni a szaktárca, hogy a tram-train menetideje jelentősen csökkenjen. A kormánytag szerint a vasútvillamossal egyik közlekedési forma sem tudja felvenni a versenyt, beleértve a személygépkocsit is. 

Írásbeli kérdést intézett  Kocsis-Cake Olivio, a Párbeszéd országgyűlési képviselője Palkovics László innovációért és technológiáért felelős miniszterhez a tram-trainnel kapcsolatban.

Azt írta, „a MÁV és az Átlátszó internetes portál szerint a Hódmezővásárhely és Szeged között épülő tramtrain menetideje átlagosan 3 perccel fog csökkenni a beruházás előtti szinthez képest. Egyetérthetünk abban, hogy a térségben kiemelten fontos a vasúti infrastruktúra fejlesztése, ugyanakkor ebbe beletartozik a vasúti megállók könnyebb, valamint jelentősen gyorsabb elérhetősége is. A fentiek alapján kérem Miniszter Úr tájékoztatását: Mit kívánnak tenni, hogy a tram-train menetideje jelentősen csökkenjen a beruházás előtti vasúti közlekedés szintjéhez képest?  

A megkeresésre Schanda Tamás válaszolt november 5-én. A szaktárca államtitkára úgy fogalmazott: „a kérdésben felvetett menetidő-csökkenés durva és inkorrekt csúsztatás. A tram-train közlekedési formát ilyen formán összehasonlítani a nagyvasúti közlekedéssel szakmailag értelmezhetetlen; politikai értelemben pedig populizmus és egyszerű hangulatkeltés.” Azt is leszögezte a kormánytag, hogy „a tram-train menetrendje a két belváros közötti utazási időtartamot 30-32 percre rövidíti, amellyel jelenleg egyik közlekedési forma sem tudja felvenni a versenyt – beleértve a személygépkocsit is. Ezen túlmenően a tram-train biztonságosan, versenyképes áron, fenntartható és környezetbarát módon biztosítja Hódmezővásárhely és Szeged között naponta ingázó 15 ezer honfitársunk kiszolgálását.”

A minisztériumi válaszban olvasható, a két belváros közötti 30 perces perces menetidő kommunikációs szempontból új rekord – a MÁV eredeti projekttájékoztatójában 32 perc szerepelt.

A Szegederhez eljutott menetrendtervezet szerint a hódmezővásárhelyi Kossuth és a szegedi Széchenyi tér közötti menetidő 38 perc lesz.

Arról már írtunk, hogy a vásárhelyi és a szegedi buszállomás közötti 25 kilométeres utat 32 perc alatt teljesítik a Volán járatok, a szegedi nagyállomásra 37 perc alatt érnek ki.

Ami pedig a személyautókat illeti, az utvonalterv.hu szerint az egyikről a másik város főterére 27 perc alatt lehet odaérni.

Innovációs és Technológiai MinisztériumOrszággyűlésPárbeszédSchanda TamásTram-train beruházás Hódmezővásárhely és Szeged között