Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára szerint ,,kevés annál jövőbemutatóbb és innovatívabb dolog történt a magyar vasúton az elmúlt évtizedekben, mint ez a tram-train.”
Az államtitkár bejegyzésében még annyit írt: ,,Nem csoda, hogy még egy ilyen forró vasárnap délután is szinte minden ülőhely foglalt.”
Vitézy egyébként elsősorban Röszkére jött vasárnap, a Szeged és a röszkei határ közötti vasútvonal-fejlesztés munkaközi bejárásán vett részt. Az MTI szerint hangsúlyozta: Magyarország elemi érdeke, hogy az áru-, illetve személyszállításban a szomszédos országokkal sokkal jobb kapcsolata legyen, és a Kína vagy Törökország felől érkező árucikkek – fenntartható, környezetbarát módon – vasúton érkezzenek Magyarországra, és menjenek tovább az Európai Unió többi tagállamába.
Kiemelte: a magyar kormány 45 milliárd forintot költ hazai költségvetési forrásból arra, hogy Szeged és a röszkei határ között egyvágányú, villamosított, óránként 120 kilométeres sebességre alkalmas új vasúti pálya épüljön.
Vitézy Dávid arról is beszélt, a magyar kormány hiszi, hogy a vasút Európa jövője, és hiszi, hogy a 21. század kihívásaira reagálva, a környezetbarát közlekedési módok közül leginkább a vasút fejlesztése szükséges, ezért mind az áru-, mind a személyszállításban minél inkább vonzó alternatívává kell tenni a vasutat.
Ezen a bejáráson Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója újságírói kérdésre arról beszélt, szeretnék idén elindítani a fizetős szolgáltatást a tram-traineken, akár augusztus elsejétől – legalábbis ,,erre gyúrnak.”