Vitézy Dávid, közlekedési szakember, a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) volt vezérigazgatója, korábbi államtitkár beszámolt mai utazásáról a MÁV-val, amely tökéletesen bemutatta a mai vasúti közlekedési állapotokat.
Vitézy a 9:23-as Nyírség IC-vel tervezett Debrecenbe menni, de még otthon olvasta, hogy 7:30 körül kigyulladt egy 47 éves Csörgő dízelmozdony a lajosmizsei vonalon. Ez azt jelentette, hogy egy pesti közös szakaszon lerobbanó mozdony a szegedi és debreceni InterCity-ket és a teljes ceglédi fővonal elővárosi közlekedését bedönti egymaga.
A szakember úgy fogalmazott,, ez az egy eset önmagában is jól illusztrálja, miért elkerülhetetlen a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia megvalósítása és ennek részeként a lajosmizsei vasútvonal villamosítása és miért baj ezeknek a fejlesztések az elhúzódása.
A mai reggelről azt írta:
már a 8:23-as IC se indult el Debrecen felé, a szegedi IC is kimaradt, zónázó vonatok se indulnak, utasok százai tanácstalanul nézték a kijelzőt. 9:20-kor az elvileg három perccel később induló Nyírség IC zölden villogott a kijelzőn, késés nem volt jelezve, a hangosbemondó érkező vonatok késéséről beszélt csak, a peronvégi kijelzőkön vármegyebérlet-reklámok futnak.
9:23-kor a vonat egyszerűen a zöld villogás után eltűnik a Nyugati nagy kijelzőjéről, mintha elindult volna. A MÁV app sem mutat semmit a vonat információs oldalán. A hangosbemondó továbbra is mindenféle érdektelen információt közölt, érkező vonatok késését sorolja és két nyelven bemondja, hogy a Prágába tartó EuroCity tíz percet késik – miközben addigra már rég elment. A debreceni vonatok kimaradásáról egy hang sincs, a vonat menetrend szerint indulásakor, 9:23-kor és abban a további negyed órában, ameddig kifejezetten figyelt erre Vitézy, egy szó sem hangzik el róla. A vonat eltűnt a kijelzőről, mintha sose lett volna – vagy épp időben elment volna.
Az IC végül megjött 9:53-kor, rendes klímás IC-kocsi helyett fapados légkondi nélküli személykocsi és 10:19-kor indult tovább.
Vitézy Dávid a múlt héten kifejtette véleményét a vonalbezárások ellen is, szerinte a legrosszabb irányba indult a közlekedési kormányzat, mert véleménye szerint a vasútbezárás minden, csak nem vidékbarát közlekedéspolitika.