A tram-train beruházás során 30 milliárd forintot költöttek csak a vasúti pályára, és ha 100-zal roboghat a vasútvillamos Hódmezővásárhely-Népkert és Szeged-Rókus között, 3 perccel lesz rövidebb a menetideje, mint a vonatoknak.
A MÁV kommunikációs igazgatósága azt írta az Átlátszónak, Szeged-Rókus elágazás és Baktó elágazás, valamint Sártó elágazás és Kopáncs között kétvágányú a pálya, ezeken mindkét vágányt használják a vonatok.
A Szeged–Hódmezővásárhely vonalszakaszon 100 km/h a pályasebesség – kivéve Algyő állomás két váltókörzetében, ahol 80 km/h. Azt is írták, „a Szeged-Békéscsaba (135-ös) vonal Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely-Népkert szakaszán a pályasebesség 100 km/h, a tram-train járművek ezzel a sebességgel közlekednek majd. A Szeged-Békéscsaba vonali vonatok jelenleg érvényes menetrendjét még 80 km/h-ás sebességgel alakították ki. A menetidő, menetrend többek között függ a vonal járműállományától, azok megengedett sebességétől, a Szentes felől, illetve felé csatlakozást adó vonatoktól, valamint szükségesek a végleges pályaparaméterek.
A várható sebességemelés (100 km/h-ra) a jelenlegi kalkulációk alapján 3 perccel rövidebb menetidőt tesz lehetővé.”
Vagyis a mostani 37 perces vasúti menetidő 34 percre csökkenhet. Összehasonlításképp: a két város között a leggyorsabb busz 30 perc alatt teszi meg a távot.