A TikTok (dubaji) csokiereje

Bár már évek óta piacon van a dubaji csoki néven elhíresült édesség, a TikToknak köszönhetően most szabadult el a pokol körülötte. Az üzletláncok vásárlási korlátokat vezetnek be, de így sem jut mindenkinek.

A TikTokon hetek óta pörög a dubaji csokit eszünk trend. Sokan pedig nem is tudják, hogy a dubaji csoki nem hagyományos édesség és van köze az áldott állapothoz is. Az édességet Sarah Hamoudának, a dubaji székhelyű Fix Dessert Chocolatier alapítójának tulajdonítják. Sarah éppen várandós volt, amikor férje Dubajban nem talált rá a neki kívánatos édességre, úgyhogy Sarah maga vette kezébe az ügyet és kitalált egyet. Az eredményt ismerjük. A furcsa tészta, a knafeh és pisztáciakrém ötvözetével készülő töltelék és a roppanós csokoládé összeboronálásával készült édesség a közösségi médiának köszönhetően nem csak Magyarországon arat éppen őrült sikert.

A dubaji csokit a nagyobb hazai üzletláncok polcain is lehet kapni, de úgy megnőtt a kereslet, hogy kénytelenek voltak korlátozni az egy személy által elvihető darabszámot. Pedig elég borsos áron mérik a furcsa édességet.

Az Auchanban csütörtöktől 2499 forintos áron lehet hozzájutni a 100 grammos kiszereléshez. A Lidlben is 2499 forintot kell fizetni a 100 grammos csokiért. Az Aldiban a 90 grammos szeletet 1499 forintra árazták, a 30 grammosat 499 forintra.

Jó hír, hogy a vásárhelyi cukrászdák sem maradtak dubaji csokimentesek, a Szőke cukrászdában nem lacafacáztak, legyártották a dubaji csoki Szőke-változatát:

A Sarokház pedig a náluk mindenféle ízű kehely-palettát bővítette a dubaji-kehellyel:

dubaji csokiSarah HamoudaSarokházSzőke cukrászdák