Sokaknak feltűnhetett az, amire tegnap Márki-Zay Péter is felhívta a figyelmet: lapszámonként öt-hat oldalon kezdte el magát, sikereit hirdetni a kormány. Márki-Zay Péter szerint a kormányzati sikerkommunikáció időzítése nyilván nem véletlen.
A Szuperinfó legutóbbi lapszámában jelent meg az önkormányzat hirdetése az idei borfesztivál programjairól – egy egész oldalon.
Ugyanebben a lapszámban azonban valaki más is hirdetett, nem is keveset – Magyarország kormánya, hat teljes oldalon. Ezek jó része a jól ismert kék háttér előtti “Tudta?”– kérdés, majd válasz. De olvashatunk egy hirdetést a kormányzati gondosóra-program új applikációjáról is, az utolsó, belső oldalon pedig a Honvédelmi Minisztérium toborzási felhívása olvasható.
Hirtelen a kormány felfedezte magának a Szuperinfót, mint hirdetési fórumot
– állapította meg ironikusan Márki-Zay Péter közösségi csatornájára feltöltött élő videójában. Majd a toborzási felhívás kapcsán megjegyezte: a békepárti kormány fizet magának az ország összes Szuperinfójában hirdetéseket.
Az országosan megjelenő hirdetőújság listaárait nézve egyébként – különös figyelemmel a hátsó belső oldal árára – lapszámonként és településenként elég komoly “kis” hirdetési summa jöhet össze a kormány számára. Amit köztudomásúlag végül mi, adófizetők fizetünk meg.
Egyrészt az önök adófizetői pénzéből reklámozza magát, másrészt a pénzt áttolja a saját fideszes tulajdonú újságjába. Bizonygatja propagandában, hogy milyen jó a kormány akkor, amikor az emberek többsége rájött arra, hogy Magyarország hátra megy és nem előre […], éppen akkor, amikor bebizonyosodott, hogy kormányozni sem tudnak
– kommentálta Márki-Zay Péter a hirdetéseket.
A vásárhelyi Szuperinfó vezetőjét egyébként telefonon megkerestük, és megtudtuk tőle, hogy a kormányzati hirdetéseket ún. kereszthirdetésként kapják, amit országszerte rögzített áron jelentetnek meg, illetve kell megjelentetniük.