A Spar vezetője szerint idegesek a vásárlók a magas árak miatt

A kasszások, árufeltöltők sokat panaszkodnak, hogy a vásárlók idegesek és nekik esnek az árak miatt – árulta el Heiszler Gabriella, a Spar vezetője a Forbes-nak.

Az árak emelkedésével saját magán és a vásárlóknál is azt tapasztalja, hogy mindenki elkezdte az egyre olcsóbb termékeket vásárolni. Sok saját márkás terméket vesz, ami jó minőségű, de a belépő szintű árkategória. A saját márkás termékek forgalma az egyetlen szegmens, ahol mennyiségben több terméket adtak el. Éves szinten 4-5 százalékponttal ment fel a volumen, miközben a teljes forgalom volumene csökken. A vásárlók ,,lefelé vásárlása„, azaz olcsóbb termékek vásárlása már a nyár elején elkezdődött.

A hatósági áras termékek terén a csirkemellből és a cukorból vannak mennyiségi problémák. Az árstop miatti veszteséget nem tudják teljes egészében kompenzálni, mert van egy vásárlói „árelfogadósági hajlandóság” és nem tudják más termék árát bizonyos szintnél jobban megemelni.

Több alkalommal konzultáltak a kormánnyal miniszteri szinten, de csak azt a választ kapták, hogy

,,nekik a választó a fontos, aki olcsón akarja venni a csirkemellet”.

Kiemelte, hogy a hatósági árazásnak piactorzító hatása van. Példaként hozta fel a trappista sajtot, aminek azért emelkedett meg drasztikusan az ára, mert a 2,8 százalékos tejen van árstop, a 1,5 százalékoson nincs.

A háború miatti termékhiány a kiskereskedelemben nem tapasztalható. Ha van is termékhiány, azt már sokkal inkább a piac működése okozza, nem a háború.

élelmiszerinflációSpar