A TESLAMAG.de tényként közli, hogy a BYD nem kizárólag autógyárat, hanem akkumulátorgyárat is épít Dél-Magyarország egy meg nem nevezett településén. Szeged neve nem szerepel, csupán annyi, hogy az ország déli része a kínai autógyártó beruházási célterülete.
A bejelentés hitelességét elvben csökkenhetné, hogy az idézett honlap a kínai elektromosautó-gyártó legnagyobb vetélytársához, a Teslához köthető, ám ez önmagában nem feltétlenül jelenti azt, hogy légből kapott az információ.
A Népszava által észrevett cikkben azt írják, hogy a Tesla volt az első külföldi elektromos autókat gyártó cég, amely európai üzemet létesített, ám ennek kapcsán nem említik, hogy ez Németországban, Berlin mellett található, ahol 2022 márciusában elindult a termelés. A BYD pedig kontinentális vetélytársa lesz a Teslának.
A német portál cikkében nem kizárólag az autógyár helyszíne nem szerepel, hanem az sem, hol épülne meg a szegedi autógyárat kiszolgáló akkugyár. Ugyanakkor a tavaly év végi sajtótájékoztatón Szijjártó Péter és Botka László hangsúlyozta, hogy Szegeden nem lesz akkugyártás. A városvezető ennek kapcsán úgy fogalmazott:
„a BYD a teljes gyártási folyamatot Szegeden valósítja meg, kivéve az akkumulátorgyártást és a vegyipari tevékenységet”.
A kisteleki akkugyár akkor bukott el, amikor kiderült, az MVM nem tudta garantálni a befektető által kért, három éven belüli hálózatbővítést, amire a többletáram-igény miatt lett volna szükség. Az akkugyár lehetséges helyszíneként felmerülhet Békéscsaba is a Népszava szerint.