– Ebben a mindenki számára nehéz és rendkívüli helyzetben a bevezetett mobiltelefonos jegyvásárlás biztosítása csak az első lépés volt, folyamatosan dolgozunk a jegyértékesítési lehetőségek bővítésén annak érdekében, hogy minél hamarabb bérletvásárlási lehetőséggel is bővüljön az alkalmazás – írta lapunk kérdéseire a Volánbusz kommunikációs igazgatósága. A korábbinál konkrétabb infót – a hónap vége, ami mindjárt itt van – nem közöltek a várható időpontról, viszont emlékeztettek: a jegypénztárakban, viszonteladóiknál, az automatáinkból és a volanbusz.hu weboldalon továbbra is megválthatók a menetjegyek.
Arra is rákérdeztünk, hogyan ellenőrzik a jegyvételeket, mivel hivatalosan a telefonról megvett jegyet az első ajtónál egy kód beolvasásával kellene érvényesíteni, de most egyáltalán nem lehet az első ajtókon felszállni. Erre szintén nem túl konkrét válaszukban most azt írták: nem a büntetés a cél. „Nem célunk az utazni szándékozók utazásból történő kizárása, illetve pótdíjazása, közszolgáltatóként arra törekszünk, hogy biztosítsuk a munkába járás feltételeit, valamint a létfenntartás szempontjából fontos üzletek és intézmények megközelíthetőségét” – írta lapunknak a busztársaság.
Azzal kapcsolatban, hogy a járványveszély elmúltával fennmarad-e a digitális jegyhasználat, azt írták: a járványügyi helyzetre való tekintettel bevezetett mobiljegyvásárlási rendszer további alkalmazásának lehetőségéről a rendkívüli időszakban szerzett tapasztalatok elemzését követően dönt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és Volánbusz. Válaszuk végén megismételték, arra kérnek mindenkit, hogy a koronavírus terjedésének lassítása érdekében, maradjanak otthon, és csak a legszükségesebb esetekben vegyék igénybe a tömegközlekedést.