Pár nappal a vonalbezárások után Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója azt mondta a Magyar Nemzetnek: Magyarország nem fog kimaradni a vasút most kezdődő, második hőskorából.
A kormánypárti lapnak arról beszélt a bezárások kapcsán, hogy ,,Magyarországon egyes regionális vonalakon közlekedésimód-váltást hajtunk végre.” Szerinte akár tartósan, akár átmenetileg bizonyul majd jobb megoldásnak egy-egy vonalon a buszközlekedés, ,,Magyarország nem akar kimaradni, nem maradhat ki és nem is fog kimaradni a vasút most kezdődő, második hőskorából. Ezt számos, a közelmúltban tervezett, elkezdődött vagy már befejezett nagyberuházásunk bizonyítja.”
Elmondása szerint a gyors döntés oka, hogy idén kisebb – de legalábbis folyamatosan fogyó – járműállománnyal kellett volna több szolgáltatást nyújtaniuk, mint korábban. Azonban a háború miatt nem úgy haladt a járműbeszerzési stratégiájuk megvalósítása.
Hogy a bezárt vonalakon újraindulhat-e a személyszállítás, arra azt mondta, monitorozni fogják a forgalmi adatokat és a valós utasigényeket, a tanulságokat pedig a közszolgáltatást megrendelő minisztériummal együtt vonják le.
A baleseterkről szólva közölte, csak olyan vonatot engednek a forgalomba, amely a biztonsági előírásoknak megfelel. Részben ez az oka a járműhiánynak és a sokat emlegetett lassújeleknek, vagyis a hálózatuk csaknem felén érvényes sebességkorlátozásoknak is.
Meghökkentő módon a vonalbezárás érintette Makót is, Lázár János körzetében és Mezőhegyest, a tangazdaság szomszédságában. Az utasok és a vasút rajongók hétfőn este búcsúztatták az utolsó járatot Makón.