A MÁV szerint lesz, aki vezesse a vonatokat ősszel

Mindezt a Telex kérdésére válaszolták, bár azt elismerték, hogy kevés a tartalék a rendszerben.

Arról szóltak a tegnapi hírek, a Népszava értesülései alapján, hogy egyre nagyobb méreteket ölt a munkaerőhiány és ez komoly kihívás elé állítja a MÁV-csoportot. Hiány leginkább a mozdonyvezetők, a jegykezelők és a kocsivizsgálók körében van.

Az állami vállalat a Telex megkeresésére azt írta, hogy a MÁV és a MÁV-START üres pozíciónak száma a munkavállalók számához képest csupán 3 százalék. Ezen kívül azt is írták, hogy jelenleg kétszáz óra feletti túlórát egyébként az érintett kollégáink létszámának mindössze 5,8 százaléka ért el, a keret kimerüléséről tehát még korántsem lehet beszélni, és hogy a szolgáltatásokat nem a mozdonyvezetők túlóráztatásával, hanem a létszám bővítésével szeretnék biztosítani.

MÁVmunkavállaló