A MÁV ,,mérlegre tette” a buszozás előnyeit és hátrányait

Természetesen a mellékvonalak bezárásával kapcsolatban merült fel ez a kérdés. A MÁV szerint több előnye van a vasúti mellékvonalok bezárásának és az autóbuszokra terelésnek. Álmainkban párhuzamos minőségi közlekedési lehetőségek szerepelnének.

Természetesen a MÁV az autóbusszal való közlekedés előnyeit emelte ki inkább. Például így említette a megbízhatóságot és minőségjavulást, ráadásul az új autóbusz járatok lehetőség szerint érintik a vasútállomásokat, vagy a közeli Volánbusz megállóhelyeken állnak meg, a központban, közelebb a településekhez. Persze ezek a lehetőségek eddig sem voltak elzárva.

Mert az persze hátrány, hogy kerékpárokat az autóbuszokon nem lehet vinni, bár azt is említik, hogy kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított speciális férőhelyek lesznek a buszon. Akárcsak USB-csatlakozási lehetőség.

Előny továbbá, hogy több megállóhely a vasúthoz képest, igaz, az problémás lehet (megfelelő vasútvonal megléte esetén bizonyosan), hogy még több embert eresztünk rá a közutakra.

Ami a menetidőt illeti: a legtöbb esetben csak néhány perccel tér el a menetidő, de a komlói és a tiszaújvárosi vonal esetében 15-25 perccel hosszabb, míg az ipolytarnóci vonalon 10 perccel, az Abaújszántó-Hidasnémeti és Lakitelek-Kunszentmárton vonalszakaszon 5-5 perccel rövidebb utazási idővel kell számolni. Meglátásuk szerint a rágyaloglási távolságok figyelembe vételével ugyanakkor minden esetben rövidebb lesz az eljutási lehetőség.

Az más kérdés, hogy egy jól menő országban nem egymást kizárva, hanem párhuzamosan lehetne igénybe venni ezeket az utazási lehetőségeket.

Mint azt korábban megírtuk, a MÁV augusztus 1-jétől tíz mellékvonalat zár be.

A borítókép illusztráció

MÁVMÁV-Start Zrt.vasútVolánbusz