Március 19. óta a MÁV reklámozza a vasútvillamost a legnépszerűbb közösségi oldalon.
Tram-train, összeköt bennünket! – hirdeti az állami vasúttársaság 20 napja. A projekt kormánybiztosa, Lázár János március végén jelentette be – megelőzve a MÁV-ot -, hogy a sikerre tekintettel továbbra is ingyenesen lehet használni a szerelvényeket, minimum május végéig kitolják a díjmentességet, tehát továbbra sem kell fizetniük azoknak, akik tram-trainre akarnak pattanni. Azt is hozzátette a videóban, hogy már többen használják a villamost, mint a buszt Szeged és Vásárhely között.
Lapunk más következtetést vont le a Volánbusztól kikért utasforgalmi adatok és a Délmagyarországnak nyilatkozó Mucsi László mondataiból, aki a projekt tanácsadójaként azt közölte, naponta átlagosan több mint 2000 utas veszi igénybe a tram-traint.
Nem tudni, melyik állítás miatt, de továbbra is folyamatosan népszerűsíti a vasútvillamost a járatokat üzemeltető állami vállalat.
Ez adta az apropót, hogy megnézzük: tavaly március óta kik és mekkora összegért reklámozták a Facebookon a tram-traint. A bárki számára elérhető Facebook Ad Library Report a becsült költési összegeket közli az egyes hirdetéseknél, mi pedig az alsó értékeket vettük figyelembe, amikor összesítettük a ráfordításokat. A következő orgánumok összességében – alsó hangon – 2 millió 65 ezer forintért népszerűsítették a vasútvillamost:
- Lázár János hivatalos oldala 1 millió 820 ezer forint
- a Promenad24-et kiadó Csanád Média Kft. 145 ezer forint
- Magyar Nemzet 73 ezer forint
- m1 Híradó 8 ezer forint
- Origo 4 ezer forint
- Benkő Zsolt 15 ezer forint.