Legalábbis ez derült ki az MKKP szegedi szervezetének Szegedi Közösségi Várostervezés című dokumentumából, amelyben Hódmezővásárhelyről is szólnak röviden.
Mert hogy ,,szót kapott” benne Hódmezővásárhely is. A felmérés persze messze nem reprezentatív, hiszen 236-an küldték vissza véleményüket, ám így is jelzésértékű. 17-en jelölték meg, hogy Szeged szorosabban kapcsolódjon.
Nem csak a vasút-villamos gyorsítására gondoltak ez alatt, de a kulturális, közösségi és gazdasági kapcsolatok erősítésére is. Szegedi szemszögből egy egyetemista azt írta a kutyapártnak, hogy:
Szeged csak a teljes agglomerációjával és Vásárhellyel együtt lehet tényező a tágabb régióban.
A Magyar Kétfarkú Kutya Párt szegedi szervezete is úgy gondolja, hogy a helyi energiák, agglomerációs előnyök kihasználásához egy olyan településegyüttesi összefogás kell, mely a transzverzális közlekedés kialakításától, a funkciók összehangolásán át, a népességmegtartó képesség közös javításán keresztül teszi jelentős kisugárzó hatású központtá Szeged-Vásárhelyet.
Szintén kapcsolódik Hódmezővásárhelyhez, hogy sokan kérték a Volán és a MÁV működésének javítását, az agglomerációs főutak karbantartását. Normális, ütemes buszközlekedést más alföldi városokba – értelmes átszállási időkkel. Továbbá a tram-train esetében síncserét kértek többen, valamint hogy fessenek sárga csíkot a jármű elejére, nyilván a viszonylag gyakori karambolok elkerülése végett.
Továbbá többen szeretnének Pécs-Szeged-Békéscsaba vasútvonalat, megjegyezve a jelenlegi Szeged-Békéscsaba vasútról, hogy az a válaszadó civilek szerint nem vasút, hanem rom.
A párt megjegyzi, hogy ezek egészen biztosan országos, tehát külső hatáskörbe tartoznak, azonban kommunikálni fontos lenne róluk, az érintett szervezetek felé.