Vásárhely polgármestere közösségi oldalán veszi védelmébe a hetek óta álló beruházást, megvilágítva annak néhány fontos elemét, és szembeállítja a korábbi, illetve a mostani városvezetés közbeszerzési szempontrendszerét is.
A Lázár-sajtóban megjelent, immár a jegyzőt és a városfejlesztés munkatársait is érő vádakra Márki-Zay Péter ma hosszú posztban válaszolt facebook-oldalán.
Elképzelhető-e, hogy a hibák, tévedések akkora károkat okozzanak a városnak, közösségnek, mint mondjuk Lázár János városfejlesztései, az uszoda, az Emlékpont, vagy az általa is korrupciós botránynak nevezett Tram Train projekt?
– teszi fel a kérdést Vásárhely polgármestere, aki leírja, Lázár János eredetileg egy betonmonstrumot tervezett ide, ami még az Ótemplomot is eltakarta volna, a mostani városvezetés azonban városi konzultációban mérette fel a lakosság igényét, mit szeretne ide – akkor 92 százalék támogatta, hogy zöldterület maradjon ez a része a városközpontnak. Bár tervben volt, hogy a Belváros felújításának 2-es és 3-as ütemével is elkészülnek még ebben a ciklusban, ez részben azért sem tud megvalósulni, mert júniusra hozták előre az önkormányzati választást, a 3. ütem elkészülési határideje pedig július – hangsúlyozza.
„A projekt részben a kivitelező hibájából jelenleg néhány hetes csúszásban van, ez azonban még a jelenlegi városvezetés gyakorlatában sem kirívó, nem beszélve a korábbi fideszes vezetésről.” Majd a tramtrain, illetve az elkerülő sokéves csúszására emlékezteti a vásárhelyieket, „a lezárt Ady és Bajcsy utcákra, ahol egy kapavágás sem történt, mégsem közlekedhettünk rajtuk”.
Márki-Zay biztosítja a város lakosságát, hogy az adófizetőket nem fogja kár érni, hiszen a korábbiakkal ellentétben a mostani városvezetés nem meghívásos közbeszerzésekben választja ki a kivitelezőket, hanem „minden esetben a legjobb árajánlat nyer„, aminek ugyan megvan a kockázata, hogy a pályázó nem, vagy csak később teljesít, viszont ilyenkor egyrészt a kötbér csökkenti a város kiadásait, másrészt a város legfeljebb az előleget veszítheti el, amiért viszont perelhet is. Hangsúlyozza, a vállalkozónak sem érdeke, hogy ne teljesítsen, hiszen ebben az esetben örökre kizáratná magát a közbeszerzésekből, amit viszont igyekszik elkerülni. Ráadásul a 60 milliós előleg töredéke annak, amit a város az átlátható, nyílt versenyben történő beszerzésekkel spórol az adófizetőknek.
Itt érdemes megemlíteni azoknak, akik az alvállalkozókért aggódnak, hogy Hódmezővásárhely korábbi, fideszes vezetése valóban ezermilliós adósságokat halmozott fel a kórház, a szolgáltatók, beszállítók és vállalkozók, de még a Belügyminisztérium és a babakötvényes gyerekek felé is. Ennek kétharmadát mi már az elmúlt években visszafizettük, csodák csodájára ma Hódmezővásárhely jól fizető, megbízható önkormányzat lett, a velünk szerződőknek nem kell aggódniuk a pénzükért, ezért is adnak sokkal kedvezőbb árakat.
Vásárhely polgármestere hangsúlyozza, a beszállítókon mindenképp bevasalják a jó teljesítést, „nálunk nem fordulhat elő, hogy két éven belül rozsdásodni kezd az uszoda, hogy 30 kilós fémlemezek potyognak le az épület faláról”.
Végül megnyugtatja a vásárhelyieket, külön a „fizetett aggódókat„, hogy ugyanúgy, ahogy tavaly a hat utca több hónapos késéssel ugyan, elkészült, sőt, a kötbér miatt még 10 millióval kevesebbe is került az adófizetőknek, ugyanúgy most is el fog készülni a Belváros felújítása projekt.
Ezt tessék utánunk csinálni országos szinten is, és akkor valóban utolérhetjük Ausztriát 2030-ra!
– zárja bejegyzését Márki-Zay Péter.