A Vásárhely-Szeged közt közlekedő vasútvillamos nem csak a helyközi, de a vásárhelyi és a szegedi közlekedési viszonyokat is alaposan átrendezte.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a napi tízezres utasszámot hozza-e, de annyi biztos, hogy mindazon vásárhelyieknek és szegedieknek kényelmes vele az utazás, akik a két település belvárosa között ingáznak, illetve úti céljuk gyalogosan is közel van a vasútvillamos egy-egy magállójához.
Az azonban egyelőre biztosnak látszik, hogy az autósok nem, vagy nem nagyon ültek át a tram-trainre, mint azt korábban remélték. Elég csak, ha valaki a két település közti távolságot autóval teszi meg, láthatja, hogy sem délelőtt, sem délután nem csökkent a forgalom a 47-esen.
Annak a vásárhelyinek azonban, aki a klinikákra igyekszik vagy épp a szegedi nagyállomásra, vagy valamelyik a szegedi belváros (környékén) található oktatási intézménybe, esetleg hivatalos helyre, azonban felettébb kényelmes.
Az utasok a buszról a vasútvillamosra való átterelését jelentősen elősegítette, hogy ritkítottak a buszok számában, de sűrítettek a tram-trainét, mely óránként immár háromszor is közlekedik (már ha éppen nem csúszik közbe valami hiba, ahogy az ma hajnalban is történt.
A vasútvillamos építésének egyébként mindenféleképpen a vásárhelyi utazni vágyók a nyertesei, de a legnagyobb vesztesei is a vásárhelyiek, lévén az Andrássy úti kirakatsoron a vasútvillamos miatt teljesen megszűnt a parkolás, s a hiányzó helyeket azóta sem sikerült pótolni.
A tram-train egy éves működése alatt alighanem a legpechesebb tömegközlekedési eszköz volt, hiszen számtalan autós karambolozott vele, pedig a vasútvillamoson éjjel-nappal égnek a fényszórók, meglehetősen nagy, azaz jól látható még a visszapillantóban, ráadásul sűrűn csilingel is.
A menetrend is körülbelül 50 perc maradt, annak ellenére hogy több (főleg szegedi) megállóban is csak a fel- vagy leszállni akaró utasok kedvéért áll meg, illetve Szegeden megszűnt a kedvéért az 1-es villamos.