Mintegy 3,5 kilométer hosszú új vasúti pálya épülhet majd Szeged belterületén.
Szabadkáig nyújtanák el a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train vonalát – az ehhez szükséges tervdokumentáció elkészítésére már megbízást kötött a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A szerződést szeptember 14-én írták alá a felek – derül ki az uniós közbeszerzési hirdetményben megjelent hirdetményből.
A Szeged-Szabadka tram-train rendszer Magyarország területére eső kiépítéséhez szükséges teljes körű engedélyezési tervek készítésére kiírt tenderre ketten jelentkeztek, a munkát három fővárosi cég, a Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft., a Kontúr Csoport Kft. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. konzorciuma nyerte el nettó 882,7 millió forintért. A másik ajánlkozó, a szombathelyi HYDRO-ÉP Közmű Tervező Kft. beadványát érvénytelennek minősítették. A nyertes csoportnak 24 hónapja van tervek elkészítésére.
A tervezési feladatok egyebek mellett az alábbiakra vonatkoznak:
- Szeged-Szabadka nagyvasúti vasútvonal 13 kilométeres magyarországi szakaszára vonatkozóan a tram-train járművek közlekedéséhez szükséges műszaki beavatkozások,
- szükséges kapcsolódó közúti tervek elkészítése,
- megközelítőleg 3,5 kilométer új vasúti pálya Szeged belterületén, melyből nagyságrendileg 1,8 kilométer egyvágányú), felsővezeték létesítéssel,
- az új pályaszakaszon 2 db új megállóhely és 1 db hurokvégállomás kialakítása,
- a megközelítőleg 6 kilométer hosszú meglévő villamosvonal tram-train közlekedése miatt szükségé váló korszerűsítés, a meglévő energiaellátó rendszer, felsővezeték-rendszer korszerűsítésével együtt és ezen belül mintegy 1,1 kilométer kétvágányú rész tervezése,
- 8 db átépülő megállóhely a meglévő villamosvonalon,
- csatlakozó útépítések, közműépítések, zöldfelületi beavatkozások a vasúti pályaépítéssel érintett szakaszokon,
- 1 db más projekt keretén belül megtervezendő közúti műtárgyon való átvezetés,
- új nagyvasút és városi vasúti átmenet megtervezése.