Lengyelországból érkezik a különleges padló alatti forgácsológép, amely a vasúti járművek futófelületeinek megmunkálását teszi lehetővé majd.
Még mindig kér a tram-train. Eddig hét szerelvény érkezett meg Spanyolországból, és a felröppent hírek szerint november 28-án megindul a közlekedés Hódmezővásárhely és Szeged között.
Az elkövetkező hetekben többek között lesz havariahelyzeti szimuláció, utasforgalmi teszt próbautasokkal és menetidőmérés is. November elejétől már három vasútvillamos fog közlekedni tesztüzemben Szeged és Hódmezővásárhely között, végállomástól-végállomásig – közölte MÁV hivatalos közösségi oldalán.
A vasútvillamosoknak szánt új vásárhelyi kocsiszín építése kapcsán még nincs bejelentés, hogy mely vállalkozás és mennyiért húzhatja fel a 3000 négyzetméteres csarnokot.
Az viszont nemrég kiderült, hogy speciális berendezésre lesz szükség ahhoz, hogy a tram-train kerekeinek karbantartását szakszerűen el tudják végezni a vasúttársaság szakemberei. Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent információ szerint „csakis olyan geometriai méretekkel rendelkező padló alatti kerékesztergát fogadott el a vevő” MÁV-Start Zrt, mely az ajánlott alaprajzon szereplő kerékeszterga csarnokban elfér és azon belül a kerékeszterga aknában letelepíthető.
A különleges munkagépet Lengyelországból rendelte meg az állami vállalat, a felhívására még egy érvényes ajánlat érkezett Spanyolországból és egy érvénytelen egy budapesti vállalkozástól. A nyertes Koltech nettó 290 millió forintért szállítja le a különleges kerékesztergát.