Február 4-től még sűrűbben járnak majd a vasútvillamosok, amelyek irányítása eddig is jelentős túlmunkát igényelt a mozdonyvezetőktől.
Február 4-től a munkanapok reggeli és délutáni csúcsidőszakában 20 percenként közlekednek a tram-train-járatok. A járatsűrítés óriási terhet róhat a járművezetőkre. A Mozdonyvezetők Szakszervezete azt írta legutóbbi, a bértárgyalások eddigi fejleményeiről szóló közleményében, hogy létszámhiány van, nehéz a képzett munkaerőt megtartani.
A fokozott igénybevétel miatt megkerestük az érdekvédők szegedi területi ügyvivőjét. Azt kérdeztük:
- Hány fővel nő majd februártól a tram-trainek irányítására vezényelt mozdonyvezetők száma?
- Van-e egyáltalán elegendő mozdonyvezető a járatsűrítéshez, vagy a túlórák fognak növekedni? Ha utóbbi, akkor havi szinten mekkora mértékben?
- Mekkora béremelésre tartanak igényt?
Szóth Tibor azt írta lapunknak, hogy egyenlőre nem tudja megmondani, hány fővel növekszik a tram-traint kiszolgáló mozdonyvezetők száma. Ez azért van, mert még nem ismeri a februárra kialakított személyzeti fordulókat, amik nagyban befolyásolják ezt az adatot. Személyzeti fordulónak nevezik azokat a szolgálatterveket, amelyekben le van írva , hogy egy adott szolgálaton belül melyik vonatokat kell továbbítani.
– Véleményem szerint van elegendő mozdonyvezető. Az, hogy ez a járatsűrítés a munkaidő alapot növeli, az biztos. A túlórák száma pedig nagyon sok mindentől függ. Az biztosan állítható, hogy a 2022- es szegedi túlóraátlag közelíti a 300 órát. De ha például egyéb vonatok kiszolgálása átcsoportosításra kerül más telephelyre, akkor már elkerülhető a túlóra további emelkedése. Valamint mozdonyvezetői képzések is folyamatban vannak, ahonnan folyamatosan állnak munkába a kollégák – nyilatkozta lapunknak az érdekvédő, aki hozzátette, véleményünk szerint ahhoz, hogy a képzet munkaerőt meg lehessen tartani, a reálkereseteknek nem szabadna csökkennie.