170 oda-visszaút vár a próbajáratos tram-train szerelvényekre

Közel 170 teljesen hibamentes oda-visszautat kell majd megtennie Hódmezővásárhely és Szeged között egy tram-train szerelvénynek, hogy forgalomba állhassanak. Novemberben indulhat a próbajárat.

Ősz végén indulhat el a tram-train ideiglenes menetrend szerinti próbajárata – mondta ma a Rádió 7 Közös nevező című műsorában Kanda Imre főmérnök. Most a járművek pihennek, amíg a vasúthatósági engedélyre várnak. Teljesen hibamentesen tehát 50 ezer kilométert kell teljesíteniük majd, ez körülbelül 10 ezer kilométert jelent szerelvényenként – tette hozzá.

Utóbbi számításaink szerint azt jelenti, hogy egy-egy szerelvénynek problémamentesen közel 170 oda-visszautat kell majd teljesítenie a két város között. Arra is kitért a szakember, hogy ha véletlenül olyan hiba lépne fel a próbamenet ideje alatt, ami szériahibaként értékelendő, akkor lenullázódnak az addig megtett kilométerek a teljes flottára vonatkozóan, egyedi hiba esetén ez a “lenullázódás” csak az adott járműre vonatkozik.

Ha naponta reggel 6 és este 8 között 15 próbajárat közlekedik, óránkénti indulással, és teljesen hibátlanul futnak, akkor két hónapba telik az 50 ezer kilométeres limit teljesítése, vagyis a legoptimálisabb esetben 2022 februárjában indulhat meg a már menetrend szerinti közlekedés Vásárhely és Szeged között.

A Promenad24 arról írt, hogy a beszélgetésben Kanda Imre azt mondta: Lázár Jánosnak, a projekt kormánybiztosának köszönhetően ingyenesen lehet majd igénybe a szolgáltatást a próbajárat ideje alatt.

Lázár JánosTram-train beruházás Hódmezővásárhely és Szeged között