A vonaton, buszon hagyott holmik felét nem keresték az utasok
Míg 2023-ban 21,5 ezer, 2024-ben már csaknem 23 ezer talált tárgy várta gazdáját a MÁV-csoportnál – csaknem felük hiába – közölte a társaság. Az elhagyott tárgyakat már három éve közös adatbázisban kezelik, így az éjjel-nappal elérhető MÁVDIREKT-nél egyszerűen és gyorsan megtalálhatják értékeiket az utasok.
Továbbra is számos értéket hagynak el az utasok a vonatokon, buszokon – 2024-ben leggyakrabban telefont, kulcsot, táskát, kabátot, tárcát, szemüveget, fülhallgatót, de rollerre, bakelitlemezekre, autóülés-magasítóra és plüsselefántra is bukkantak a járműveken szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók, busz-vezetők, a takarító személyzet vagy az utasok. Az elvesztett holmikat a vasút-, illetve buszállomások forgalmi irodáiban adják le megtalálóik, ahol a biztonságos kezelés érdekében a tartalmukat tételesen nyilvántartásba veszik, így kerülnek be az adatbázisba.
2024-ben a vonatokon 16 ezer, a buszokon közel 7 ezer, azaz összesen mintegy 23 ezer talált tárgyat rögzítettek, amelyből 12,5 ezer került vissza a tulajdonosához.
Elveszett értékeik után az éjjel-nappal hívható telefonszámok valamelyikén (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Yettel (volt Telenor) hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából + 36 70 499 4999) érdeklődhetnek a tulajdonosok. A visszaszolgáltatás a MÁVDIREKT által megadott helyszínen lehetséges. Az átvétel feltétele, hogy az elveszett tárgyat az utas a jellemzők megadása mellett egyértelműen be tudja azonosítani.
Bankkártya és okmány esetében a tulajdonosa azonosíthatósága esetén, a bankkártya-kibocsátónak, illetve a személyes okmányokat kiállító hatóságnak (okmányiroda, OEP stb.) juttatják el a kártyát, okmányt.
Általánosságban elmondható, hogyha a tulajdonos személye nem azonosítható, a tárgyat az adott állomáson 8 napig, azt követően a kijelölt gyűjtőhelyeken általában 90 napig őrzik.
Hozzászólások lezárva.