A vármegyebérlet további késéseket hozott a MÁV-nak
A vármegyebérlet bevezetése kegyelemdöfés volt a MÁV-Start leharcolt vasúti flottájának. A legtöbb személykocsi is 40 év körüli, így az a csoda, hogy egyáltalán működnek. Ezek esetében látványosan és radikálisan romlik a menetrendszerűség – írja cikkében a G7.
Vasúti szakemberek, közlekedési szakértők és civil szervezetek évek óta kongatják a vészharangot, hogy nincs elegendő vasúti jármű, különösen a távolsági és a mellékvonali forgalomban. Az Építési és Közlekedési Minisztériumban Nagy Bálint államtitkárra bízta Lázár János a közlekedés ügyét – neki semmiféle tapasztalata nem volt a területen – írja a portál.
2023 első öt hónapjában már csak az IC-szerelvények 71 százaléka tudott öt percnél kevesebb késéssel közlekedni. Ott tartunk ma, hogy a MÁV-Start hálózatán minden tizedik vonat legalább öt percet késik, míg minden huszadik vonat negyedóránál is többet.
Júniusban is sok probléma volt már, de júliusban talán még több extrém késési beszámoló érkezett – ismét csak érdemes kiemelni, hogy ennek fő oka a matuzsálemi járműállomány. A május 1-jétől igénybe vehető vármegyebérletek hatása látványos: ebben a hónapban minden vonatkategóriában megugrott a késések száma.
Az áprilisi 69 százalékos pontosság júniusra 51 százalékra süllyedt és júniusban a MÁV minden második IC szerelvénye legalább öt percet késett.
Hozzászólások lezárva.