A mikrozöldségekről is készült dolgozat a vásárhelyi tudományos diákköri konferenciára

Három szekcióban mutatták be ma délelőtt a Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Kar Tudományos Diákköri Tanácsának középiskolás szekció konferenciáján a benevezett 27 dolgozatot.
A vásárhelyi Aranyágban található Takács Ferenc Gyakorlati Képzőközpontban rendezett Tudományos Diákköri Konferenciára minden eddiginél több, összesen 27, a középiskolások által írt tudományos dolgozat érkezett. Nem csoda, hiszen ha közülük valaki a Szegedi Tudományegyetem vásárhelyi Mezőgazdasági Karára jelentkezik, az +20 pontot kap, illetve az első helyezett 100, a második 75, míg a harmadik 50 ezer forint pénzjutalmat is hazavihet.
– A dolgozatomban az egészségcentrikus élelmiszertermést mutattam be a saját szemszögemből. Jelenleg is kistermelő vagyok, mikrozöldségeket állítok elő, melyek nem csak nagyon egészségesek, de alkalmasak az ételek díszítésére is – árulta el Pipicz Bálint, a szegedi Tömörkény gimnázium 12. osztályos diákja, aki ősztől a Mezőgazdasági Karon szeretne részt venni a mezőgazdasági mérnöki képzésen. Bálint odahaza, a házukban termeli a mikrozöldségeket: brokkolit, retket, napraforgót, borsót, melyek általában 4, illetve 6 centiméter magasak és nagyon nagy százalékban tartalmaznak vitaminokat, illetve ásványi anyagokat.
Érdekes tudományos dolgozatot írt Radics Dániel, az ásotthalmi Bedő Albert Erdészeti Technikum végzős diákja is, aki szintén a vásárhelyi karon szeretne továbbtanulni.
– Hipotéziseket állítottam fel: az első az, hogy minél magasabb a talaj a tápanyag tartalma, a benne fejlődő növénynek annál intenzívebb a növekedése, a virágzása, illetve a termése is jobb eredményeket fog produkálni. A másik – s az ezzel kapcsolatos internetes kérdőívemet 527-en töltötték ki -, én úgy gondoltam, hogy azoknak, akik a mezőgazdaságban dolgoznak, van fogalmuk arról, hogy hogyan kell fenntartatóan gazdálkodni, illetve azoknak, akik más területen dolgoznak, hiányosabb a tudásuk ezen a téren. Mindkét hipotézisem beigazolódott – mondta.
A diákok három szekcióban ismertették dolgozataikat a bírálóbizottságokkal.

– Az idei tudományos diákköri konferenciánkat kifejezetten a középiskolai diákoknak szerveztük. 27 dolgozat érkezett be, ennyire sok dolgozatunk és versenyzőnk még nem volt – mondta Hupuczi Júlia főiskolai docens, a Mezőgazdasági Kar Tudományos Diákköri Tanács elnöke. – A diákok nagy része a karon szeretne tovább tanulni, így ez egy belépő is részükről ide. Úgy tűnik, hogy most már a középiskolás diákok is teljesen tudatosan készülnek erre és értik, hogy eljönnek ide versenyezni, akkor mi ezt felvételi pluszpontokkal tudjuk honorálni – tette hozzá.
Az idén egyébként nagyon sokan az állattenyésztéssel kapcsolatos dolgozattal neveztek, így két állattenyésztési szekció is volt, illetve a többek TDK dolgozatát a növénytermesztési szekción hallgatta meg a zsűri.
Hozzászólások lezárva.