A MÁV Mészáros Lőrincéket okolja, hogy nem indul el hétfőn a személyforgalom a Szeged—Röszke vasútvonalon
A legfrissebb műszaki vizsgálati jelentés megállapította, hogy a biztosítóberendezés telepítésével és üzembehelyezésével kapcsolatos vállalkozói hiányosságok miatt vált szükségessé a Szeged-Rendező–Röszke országhatár közötti vasúti személyforgalom elindításának későbbre halasztása – jelent meg a tájékoztatás szombaton a MÁV honlapján.
A MÁV biztosítóberendezést vizsgáló kollégái levonultak a munkaterületről, az eddigi vizsgálatok alapján összeállított hibalistákat pedig átadták a vállalkozó V-HÍD illetékesei részére. A próbaüzem megkezdésének lehetséges időpontja csak a hibalistában szereplő hiányosságok pótlása, a vállalkozóval történő egyeztetések és a további vizsgálatok függvényében határozható meg.
Mindezek fényében a személyforgalom megindulása várhatóan akár egy hónapos csúszást is szenvedhet az eredeti ütemezéshez képest
– jelentette ki a MÁV.
Azt írják, a személyforgalom menetrendszerű közlekedtetéséhez és az ütemezett határátlépések megóvásához elengedhetetlenül szükséges biztosítóberendezés kiválasztása és telepítése jelentős késéssel kezdődött meg.
A projekt részeként a vállalkozó egy cseh-magyar fejlesztésű vonatbefolyásoló és biztosítórendszer alkalmazása mellett döntött, ennek telepítésével azonban mostanáig nem tudott elkészülni, így a változatlan vállalkozói határidőtől, 2023. október 23-ától csupán a teherforgalom nappali közlekedése tud megindulni, a személyforgalom továbbra sem.
A kialakult helyzetről a MÁV Zrt. folyamatosan egyeztet a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztériummal.
A 14 kilométer hosszú szakasz felújításai még 2021-ben kezdődtek meg és 45 milliárd forintból a Mészáros Lőrinc többségi tulajdonában álló V-Híd Zrt. végzi a munkát. Szeptemberben kaptak még több mint 5 milliárd forint többletforrást.
Hozzászólások lezárva.