A HVSZ szerint rendben működik a távfűtés, de egyéni problémák lehetnek

A január azzal kezdődött, hogy a helyi Fidesz-média több cikkben is kifejtette, a HVSZ által működtetett távfűtés nem működik rendeltetésszerűen, mert vannak lakosok, akik 17-18 fokot mérnek csak lakásaikban. A HVSZ szerint viszont náluk minden rendben, a belső rendszerekben lehet gond, amelyek elhárításához nekik nincs szolgáltatási szerződésük.

Már 50-60 ezer forintot elköltöttek Facebook-hirdetésre a Promenád24-nél egy olyan cikk miatt, amiben újra leírják, a magasházas övezetek egy-egy lakásában nem a szolgáltató hibájából nincs megfelelő hőmérséklet. Természetesen az önkormányzat hallgatását hangsúlyozzák ki, a cikkben is és a facebook-posztban is.

Portálunknak a HVSZ Zrt. megerősítette, hogy nem a szolgáltatásuk akadozik, hiszen ebben az esetben teljes lépcsőházak maradnának megfelelő fűtés nélkül. De mi lehet akkor az oka annak, hogy többen 17-18 fokot mérnek lakásaikban?

A HVSZ Zrt szakembere, Száraz Gergely portálunknak elmondta, hogy a távfűtési rendszer működése teljesen automatizált, távvezérelt rendszer, de 24 órás emberi felügyelet mellett fut. Az elsődleges energiaforrás a geotermikus, környezetbarát termálvíz, másodlagos a gáz. Amint a hőmérséklet olyan szintre csökken, hogy a termálvízzel nem tudják biztosítani a szükséges hőfokot, azonnal áttérnek a gázzal történő kiegészítésre. Idén szerencsére nem kellett sokszor ehhez a megoldáshoz folyamodniuk, ez ugyanis sokkal költségesebb, mint a geotermikus energiával való fűtés.

A szakember elmondta, hogy a hőérzete mindenkinek más. Ettől függetlenül több oka is lehet annak, hogy alacsony hőfokot mérnek a lakosok. Egyrészt elég hektikusan ment végbe a panelprogram a vásárhelyi magasövezetben, bizonyos lépcsőházakban teljeskörű volt az energetikai felújítás, de sajnos nem ez a jellemző. Sem a nyílászárók, sem a fűtőtestek, sem az épületek szigetelése nem korszerű a legtöbb lakás esetében. Ez okozhatja, hogy különbözőképpen érzékelik a „beadott” hőt a lakosok.

A nem megfelelő fűtés másik oka a belső rendszerek nem megfelelő karbantartása.

A törvény értelmében a távhőszolgáltató szolgáltatási pontja a telekhatáron belüli első elzáróig terjed. A belső rendszerek javítására a lépcsőházon belül nem terjed ki a hatáskörük, nem az ő dolguk, erre nincs szolgáltatási szerződésük, nem is lenne jogosultságuk az itt található hibák elhárítására. Ennek ellenére, ha a lakosok kérik, nyilván segítenek, ahol tudnak, a közös képviselővel vagy a lépcsőház karbantartójával együtt.

A legjellemzőbb oka a belső rendszerek nem megfelelő hőleadásának, hogy sokan nem figyelnek fel az ősszel meghirdetett próbafűtésre, amikor csak az elzáró szelepeket kellene megnyitni, és a rendszer a hirtelen megkapott nagy nyomású vízzel önmagát légteleníti. Ha egy-egy lakásban mégis elzárva marad a fűtőtest szelepe, ott a radiátorban megrekedhet a levegő, gátolva a meleg víz áramlását. Többnyire egy légtelenítéssel a gond megoldható. Az is mutatja ennek a hibának a jelenlétét, hogy nem teljes lépcsőházak küzdenek a gonddal, hanem csak egy-egy lakás.

Ettől függetlenül minden gondot célszerű jelenteni a HVSZ Zrt.  24 órában működő diszpécserszolgálatán, a 0662/244-870-es telefonszámon.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!