A cukrot vittük, mint a cukrot

Pánikvásárlásba kezdtek a magyarok a veszélyhelyzet kihirdetése után: egy hét alatt 57 milliárd forintot költöttek. Szószokból, száraztésztából, vécépapírból kétszer, vitaminból négyszer annyit vásároltunk, mint tavaly ilyenkor.

A legkeresettebb élelmiszer a cukor volt a veszélyhelyzet kihirdetését követően. A Nielsen Connect friss felmérése alapján a kimagaslóan teljesítő élelmiszerkategóriák között a cukor volt a legkeresettebb, értékbeli forgalma háromszorosára nőtt az előző év azonos időszakához képest. A piackutató cég Infostart által szemlézett kutatása szerint szószokból 195, száraztésztából 192 százalékkal vettek többet mint egy évvel korábban. A liszt és rizs továbbra is rekordeladásokat mutat.

Március 13-át követő egy hétben 57 milliárdos forgalmat bonyolítottak a boltok. Ez, különösen amellett, hogy március 15-én minden zárva tartott, nagyon magas szám, 47 százalékos értékbeli növekedés az előző év azonos időszakához képest.

A vegyi áruk között a vitaminok taroltak: értékbeli eladásuk megnégyszereződött a 11. héten tavalyhoz képest, a tisztítószerek és szappanok fértek még fel a dobogóra, hasonló forgalmi trenddel.

Érdekesség, hogy a vécépapír forgalma, bár a 9. és 10. héten még nem ugrott meg kiugróan, addig a 11. héten csúcsokat döntött: 196 százalékkal többet költöttünk a kategóriára 2019 azonos időszakához képest.

A Nielsen 800 fős reprezentatív országos felmérést készített a vásárlók körében. Eszerint a 40 évnél idősebb válaszadók jelentős része (93 százaléka) a televízióból tájékozódik a járvány alakulásáról, míg a 18-39 évesek 77 százaléka az internetről.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!