sajatbanner

A bértárgyalások előtt állnak a tram-trainre képzett mozdonyvezetők

Folyamatosan képzik a tram-train járművezetőit, akik leginkább a MÁV-Start szegedi mozdonyvezetői állományából kerülnek ki, ám a bértárgyalásokat még nem kezdte el a Mozdonyvezetők Szakszervezete. Az érdekképviselet nyáron nem írta alá a bérmegállapodást az állami vasúttársasággal  – tudta meg lapunk. 

Toborozzák a járművezetőket, csak azok lehetnek majd a tram-train pilótái, akiknek vasúti mozdonyvezetői és villamosvezetői képzettségük is van – írta tegnapi számában a Magyar Nemzet. 

„Ez egy egyedülálló szakmai képzettséget jelent, amelynek nagyon magas a piacképessége” – ezt már Mucsi László projekttanácsadó mondta a Rádió 7-nek a Promenad24 tudósítása szerint.

De hogy ez mennyit ér meg a tram-traint üzemeltető állami vasúttársaságnak, az még kérdéses. Az viszont biztos, hogy a mozdonyvezetők elégedetlenek. Nyáron a Mozdonyvezetők Szakszervezete nem értett egyet és így nem írta alá a MÁV-csoportra vonatkozó bérmegállapodást. Június végi közleményükben azt írták, hogy „a menedzsment/tulajdonos által felkínált új, középtávú megállapodásban a 2021-2022-2023. évekre garantált béremelés és más jövedelemelemek mértéke – figyelembe véve a Pénzügyminisztérium és a Magyar Nemzeti Bank makrogazdasági prognózisait és a költségvetési törvényt is – három év távlatában sem biztosítja a mozdonyvezetők, vasutas munkavállalók reálkeresetének érzékelhető növekedését.”

A lapunk információ szerint egy kezdő mozdonyvezető alapbére bruttó 371 ezer forint, a bértáblában 4 év gyakorlati idő után 8-16 ezer forinttal ugrik a fizetés, 35 év szolgálatot követően 467 ezer az alapbér. 

– Konkrét toborzásról nem tudunk, folyamatosan zajlik a MÁV-Start szegedi mozdonyvezetőinek képzése – nyilatkozta Szóth Tibor. A Mozdonyvezetők Szakszervezetének szegedi területi ügyvivője hozzátette, a MÁV-Start már évekkel ezelőtt elindította a képzést, hogy a tram-train működtetéséhez meg tudjanak felelni. 10-20 fő már rendelkezik a szükséges jogosítványokkal, illetve vélhetően máshonnan is lesznek mozdonyvezetők, akiket a képzésbe bevonnak. – A bérezéssel kapcsolatban még nem indultak meg a tárgyalások, amelyeknél azt is figyelembe kell majd venni, hogy forgalomban is vezetni kell a tram-train szerelvényeket.

riporter

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!