A belvárosi parkolóház építését is segítheti a ma aláírt szerződés
A „Fenntartható Városi Mobilitási Terv” feltétele a Kodály Zoltán utca meghosszabbítását, a Teleki utcai kerékpárút építését, az Oldalkosár utca felújítását és a belvárosi parkolóház építését célzó uniós pályázatok beadásának.
Márki-Zay Péter polgármester a város nevében írta alá ma délelőtt a városházán a budapesti FŐMTERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Kft munkatársaival a „Fenntartható Városi Mobilitási Terv” elkészítésével kapcsolatos szerződést.
– A ma aláírt „Fenntartható Városi Mobilitási Terv”-et kötelező az uniós pályázatokhoz beadni. Előfeltétele annak, hogy pályázhasson a város a Teleki utcai kerékpárútépítés, a Kodály Zoltán utca meghosszabbítása a Bodzási útig, az Oldalkosár utca felújítása, illetve a Cseresnyés Kollégium és az Andrássy úti szervizút közé tervezett parkolóház megépítésének támogatására – mondta Márki-Zay Péter.
A 9,5 millióba kerülő terv magában foglalja majd a város és környéke közlekedéstervezését, és készítése fő szempontja az, hogy minél jobban összehangolja az adott település különböző közlekedési lehetőségeit, figyelembe véve a demográfiai és a gazdasági helyzetet is. Ezt a tervet azért érdemes pár évente felülvizsgálni, mert a nagyobb településeken rövid idő alatt is sokat változik a közlekedés dinamikája.
Pintér-Kovács Mária, a FŐMTERV forgalomtechnikai iroda közlekedésmodellezési teamjének vezetője elmondta, már korábban is dolgoztak Vásárhelyen, így a tram-train építésével kapcsolatban is, de végeztek különféle forgalomtervezési feladatokat is.
A FŐMTERV-nek egyébként 180 nap áll a rendelkezésére, hogy a tervet elkészítse, mely alapja lesz az uniós pályázatoknak, és az önkormányzatok számára egyébként is kötelező ezt a tervet időnként megújítani.
Hozzászólások lezárva.