72 kilométerrel bővítené külterületi úthálózatát Vásárhely

14 kilométer hosszan felújítaná és szélesítené, 72 kilométeres új nyomvonalon pedig bővítené külterületi úthálózatát Hódmezővásárhely a Modern Városok Program kerékpárút-fejlesztési projektjének részeként.

Meglévő utak korszerűsítésével és új, a városhatárt övező vegyes forgalmú mezőgazdasági utak építésével teljesítené a külterületi kerékpárúthálózat fejlesztését a vásárhelyi önkormányzat – derül ki a műszaki előkészítésre vonatkozó közbeszerzési felhívásból, amit a napokban tettek közzé. Már írtunk róla, hogy a kormányzattal 2017-ben született együttműködési megállapodás alapján a város térségében 117 kilométer hosszúságban külterületi kerékpárút épülhet ki. A projekt első felére vonatkozó tervezési munkákat már október elején meghirdették.

A mostani kiírás szerint több, már meglévő útszakaszon, így például a Rárósi út az elkerülőn túli, továbbá a Bodzási út Tiszáig vezető részén, illetve az Erzsébet és Szikáncs közötti úton felújítanák az útpályát összesen 14 kilométer hosszan, továbbá lehetőség szerint ki is szélesítenék.

A Rárósi út 13,6 kilométerrel meghosszabbodna a Székkutast Nagymágoccsal összekötő 4405-ös út felé. Kishomok és Batida között 6,1 kilométeren, a Tisza-gáton a Lúdvári szivattyúteleptől Mártélyig 11 kilométeren, Barattyos és Mártély között 8,7 kilométeren épülne mezőgazdasági út. A Tiszai út földút nyomvonalán 4,8 kilométeres szakasz létesülne a töltésig.

A 45-ös és a 47-es főút között, a Rárósi utat keresztezve 9,1 kilométeren épülne mezőgazdasági út. Csomorkány és Erzsébet között 6,9 kilométeres, Szikáncsnál 7,5 kilométeres, az Ördöngös-majortól Derekegyházig 1,8 kilométeres, végül a Tompahátnál 2,7 kilométeres új út kialakítását készítettné elő a hódmezővásárhelyi önkormányzat.

A fenti útszakaszok tervezésének és engedélyezésének előkészítésére december 7-ig tehetnek ajánlatot a műszaki előkészítésben jártas vállalkozások.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!