41 milliárdot szán a kormány a Szeged – Röszke vasútvonal felújítására

A tram-trainnek új nyomvonalon fektetnének le síneket a szerb határig, emellett a Szeged – Röszke vasútvonal rekonstrukciójára is fordít közel 41 milliárdot a magyar állam.

A Szeged-Szabadka tram-train rendszer Magyarország területére eső kiépítéséhez szükséges engedélyezési tervek készítésére írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt – számoltunk be júniusban. A felhívás szerint 13 kilométer hosszan új nyomvonalat terveznek, és további 3,5 kilométeren új vasúti pályát Szeged belterületén.

Ugyanakkor a napokban a Magyar Közlönyben jelent meg egy kormányhatározat arról, hogy Szeged és a röszkei országhatár között húzódó vasútvonal rekonstrukciós munkálatait sok-sok pénzzel gyorsítja a kormány. Még ebben az évben 13 milliárd 149 millió forintot biztosítanak a feladatra az idei költségvetésből, jövőre pedig további 27 milliárd 746 millió forintot szánnak a pályaszakasz felújítására. A határozatban az is benne van, hogy a projekt szerepeljen a 2021 és 2027 közötti európai uniós programozási időszakban, vagyis a kabinet a költségeket később a közösségi forrásokból fedezne. Arról nem tesznek említést a dokumentumban, hogy a beruházás összefüggésben lenne a tram-train vonal meghosszabbításával.

Az Index májusban arról írt, hogy a Vajdasági Magyar Szövetség elnöke, Pásztor István azt mondta a Szabadkai Magyar Rádióban, hogy júliusban megkezdődik a Szabadka-Szeged vasúti szakasz teljes körű felújítása. A munkálatok során nemcsak a vasutat és a jelzésberendezéseket, hanem a vasútállomások épületét is felújítják. A tervek szerint a jövő év júliusára 40 percre csökken a két város közötti menetidő.

A magyar és szerb oldalon végzett fejlesztések részei a Szeged-Szabadka-Baja vonal kialakításának, amelynek koordinációjáért Lázár János kormánybiztosként felel.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!