40 speciális mozdonyvezető kell a tram-trainhez, a béremelés nem téma

Noha speciális feladat a tram-train szerelvények irányítása, az érintett 40 mozdonyvezető fizetésén ez nem fog látszani.
Szeptember 15-e volt a mozdonyvezetők világnapja, de e különleges szakma képviselőinek megbecsülése nem nagyon kapott figyelmet. A MÁV egy sajátos illusztrációval és mondattal rukkolt elő a jeles napon: „Köszönjük a mozdonyvezetők és a velük együtt dolgozó kollégák munkáját, hiszen a vasúti forgalom működtetése csapatmunka!”
A Hódmezővásárhely – Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos figyelmét is elkerülte a világnap, viszont másnap arról posztolt hivatalos közösségi oldalán, hogy nem csak rajta utazni, de vezetni is élmény a vasútvillamost, mert olyan modern technológiai megoldások segítik a szerelvények vezetőit, mint a
- kamerás visszapillantó tükör,
- bankkártyás fizetőterminál,
- légkondicionálók,
- digitális utas tájékoztató rendszer,
- kerékpár szállításra kialakított tér,
- okos eszközök számára töltési lehetőség.
Mucsi László projekttanácsadó augusztus végén arról beszélt a Rádió7-ben, hogy a tram-trainen „csak azok lehetnek pilóták, akik mind a vasúti mozdonyvezetői, mind villamosvezetői képzettséggel rendelkeznek. Ez egy egyedülálló szakmai képzettséget jelent, amelynek nagyon magas a piacképessége.

Ehhez képest továbbra sem történt semmi az érintett mozdonyvezetők bérfejlesztésével kapcsolatban – tudta meg lapunk.
– A Mozdonyvezetők Országos Szakszervezete továbbra sem írta alá a többi szakszervezet által elfogadott és aláírt bérmegállapodást. A speciális feladatot ellátó tram-train járművezetők, tudomásunk szerint a MÁV-Startnál alkalmazott mozdonyvezetői bérezésre számíthatnak. Ez a mostani bérükhöz viszonyítva nem jelent változást, hiszen jelenleg is mozdonyvezetői munkakörben vannak foglalkoztatva – nyilatkozta Szóth Tibor. A szakmai érdekképviselet szegedi területi ügyvivője hozzátette, a munkáltatótól kapott információk alapján, nagyságrendileg 40 főre lesz szükség a tervezett menetrend szerinti működés kiszolgálásához.
Az eddigi hírek alapján decemberben indul el az utasforgalom.
Szóth Tibor azt is elárulta érdeklődésünkre, a végleges menetrendről, benne az éjszakai járatok esetleges közlekedtetéséről, nem rendelkeznek hiteles információval.
Hozzászólások lezárva.